امروز 9 اردیبهشت 1403 01:38

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 9 اردیبهشت 1403 01:38

تامین کنندگان دستگاه چیلر تراکمی

چیلر (Chiller) به دستگاهی گفته می‌شود که از طریق انجام یک سلسله فرآیند در سیکل تبرید تراکمی یا جذبی، گرما را از سیال واسط (معمولاً آب) گرفته و باعث سرد شدن آن می‌شود. تولید دستگاه چیلر با توجه به نیاز بهره‌بردار طراحی شده است. دمای آب سرد خروج، چیلر می‌تواند بالای صفر (جهت تهویه مطبوع) یا زیر صفر (جهت سرمایش فرآیندی و مصارف صنعتی) تنظیم شود. تامین کنندگان چیلر را به دو صورت سیکل تبرید تراکمی و جذبی عرضه میکنند. که با گرفتن گرما از سیال واسط (معمولاً آب) و انتقال آن به مبدل تجهیزات تهویه مطبوع تابستانی یا دستگاه‌های صنعتی باعث ایجاد سرمایش می‌شود.

تامین کنندگان دستگاه چیلر

از چه شرکت هایی چیلر خریداری کنیم؟

  • برای اطمینان بیشتر در خرید دستگاه چیلر بهتر است اطلاعات فنی دقیقی در مرحلۀ پیش فاکتور ارائه دهند.
  •  دارای پیشینه ی قابل قبولی باشند.
  • از نرم افزارهای بروز و اورجینال در طراحی های خود استفاده کنند.
  • تمامی فرایند طراحی و تولیدشان بر مبنای استانداردهای جهانی باشد.
  •  از ماشین آلات CNC در تولید قطعات و مبدل ها بهره گیرند.
  • برندهای تراز اول را در ساخت دستگاه ها بکار بگیرند.
  • شرایط ویژۀ آب و هوای ایران را در طراحی و تولید دستگاه ها لحاظ کنند.
  •  بتوانند گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهند.

خرید چیلر از تامین کنندگان در تموک

کیفیت تمامی چیلرهای معرفی شده در سامانه تموک با برترین محصولات خارجی برابری کرده و با ارائۀ گارانتی مناسب و خدمات پس از فروشِ بموقع شما را در بهره برداری هرچه آسانترِ دستگاه ها همراهی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام آخرین قیمت، ما برای شما امکان ارتباط مستقیم و بدون واسطه را با تولیدکنندگان از طریق راههای مختلف ارتباطی فراهم کرده ایم. از طریق سامانه تموک می توانید با تولیدکنندگان ارتباط داشته باشید کافیست به وبسایت تموک بیزینس  مراجعه فرمایید. همچنین می توانید اپلیکیشن تموک را از گوگل پلی دانلود کنید و از خدمات ارائه شده توسط شرکتهای معتبر در هر کجا و زمان مطلع شوید.

نحوه عملکرد چیلر تراکمی

در این نوع چیلر ها آب ورودی با دمایی معین وارد دستگاه شده وطی فرایند خنک سازی، آب به سیستم های تهویه دیگر مانند فن کویل ها در ساختمان باز میگردد تا توسط این سیستم های تهویه، گرمای محیط به آب منتقل شده و این چرخه تکرار شود. در واقع چیلر یک واسط میان آب / هوا و سیستم های سرمایشی ساختمان میباشد. چیلر ها فرایند خنک سازی را توسط سیکل تبرید انجام میدهد که شامل چهار مرحله است:

  • فرایند کمپرسور
  • فرایند کندانسور
  • فرایند شیر انبساط
  • فرایند اواپراتور

نحوه عملکرد چیلر تراکمی

انواع چیلر های تراکمی

انواع چیلر ها در چرخه عرضه و تقاضا معمولا به دو دسته بندی چیلر های هوایی و آبی تقسیم میشوند. این دسته بندی ها نسبت به کندانسور موجود در چیلر ها انجام میشود. در چیلرهای هوا محور، از فضای اطراف چیلر ( هوای خارجی ) در جهت خنک سازی فضای داخل استفاده شده. در چیلر های آب محور، گرما جذب آب موجود در چیلر میشود و خنک سازی اتفاق می افتد. در هر دو نوع از این دستگاه ها،‌ به منظور فرایند خنک سازی، چگالش صورت میپذیرد. چیلر های تراکی میتوانند بر روی بام ساختمان یا در موتورخانه نصب شوند. دستگاه هایی که بر روی بام هستند معمولا هوا محور و در موتورخانه آب محور هستند. دسته بندی انواع چیلر میتواند بر اساس نوع کمپرسور بکار رفته در دستگاه انجام پذیرد:

  • کمپرسور سانتریفیوژ
  • کمپرسور اسکرو
  • کمپرسور اسکرال
  • کمپرسور رفت و برگشتی

عرضه انواع کمپرسور در چیلر تراکمی

دستگاه هایی که دارای کمپرسور اسکرال هستند، درای ظرفیت حدود 250 تن تبرید میباشند. معمولا از این نوع کمپرسور چندین عدد در تولید یک چیلر استفاده میشود. کمپرسور های اسکرو با کنترل ظرفیت پله ای و خطی تولید شده و با ظرفیت های 60 تا 400 تن تبرید در چیلر استفاده میشود.کمپرسور های رفت و برگشتی بخاطر نویز بالا و مصرف زیاد انرژی معمولا در صنعت و کارخانجات استفاده میشوند. از دیگر انواع کمپرسور در چیلر تراکمی، کمپرسور سانتریفیوژ نام دارد. که از راندمانی بالا با مصرف پایین انرژی برخوردار میباشد. چیلر های تولید شده با این کمپرسور قیمت عرضه بالایی دارند.

انواع چیلر های تراکمی

عملکرد کندانسور در تولید چیلر تراکمی

همانطور که انواع چیلر های تراکمی را شرح دادیم، کندانسور دسته بندی اصلی در چیلر های را مشخص میکند. چیلر های آبی یا آب خنک دارای کندانسور آبی میباشند که برای تکمیل سیکل تبرید نیازمند برج خنک کننده دارند. چیلر ها با کندانسور هوایی یا هواخنک برای مناطق شرجی مناسب هستند و هزینه بر تر از کندانسور های آبی هستند.

شیر انبساط در دستگاه تهویه تراکمی

عملکرد شیر انبساز در چیلر های تراکمی کنترل فشار آبی است که از کندانسور وارد میشود. شیر انبساط دارای انواع برقی و ترموستاتیک میباشد. که شیر های برقی عملکرد دقیق تری نبست به انواع دیگر دارند.

اواپراتور در چیلر های آب خنک

اواپراتور در چیلر های آب خنک

وظیفه اواپراتور در این دستگاه ها تبدیل آب از حالت سیال به گاز است. این قطعه در سیکل تبرید تراکمی در امتداد شیر انبساط قرار گرفته و با انتقال سیال باعث تبخیر آن میشود.

قیمت چیلر در میان تامین کنندگان

چیلر های تراکمی در میان تامین کنندگان دارای برند ها و کیفیت های مختلفی هستند. برای خرید یک دستگاه تهویه با کیفیت بالا باید تولید آن با قطعاتی که دارای استاندارد بالایی هستند صورت پذیرد. سامانه تموک با هدف معرفی بهترین محصولات میان تامین کنندگان شما را به مقصد نهایی در خرید چیلر های تراکمی میرساند. با مقایسه قیمت میان تامین کنندگان چیلر میتوانید دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

شما نیز اگر تامین کننده چیلر های تراکمی و هواساز ها هستید، می توانید با ثبت نام در سامانه تموک و ثبت عرضه به زنجیره تامین مواد و کالا بپیوندید. همچنین اگر متقاضی تامین این محصول هستید، می توانید با ثبت تقاضا از موتور جستجوی تموک کمک بگیرید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید