امروز 21 اردیبهشت 1403 06:19

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 21 اردیبهشت 1403 06:19

این ترفند های سئو را در کسب و کار اینترنتی از دست ندهید

تا به حال با سئو و اهمیت آن در موتور های جستجو آشنا شدیم و راهکار های تولید محتوای با کیفیت را در این مقاله بررسی کرده ایم. در ادامه در مورد ترفند هایی صحبت میکنیم که کمتر مورد توجه صاحبان کسب و کار اینترنتی قرار میگیرد. درحالیکه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

لندینگ پیج ها میزبان بازدید بیشتر در کسب و کار شما

صفحات فرود یا Landing Page ها بهترین فرصت برایت تقویت پایه سئو وب سایت و افزایش بازدید هستند. این صفحات معمولاً بصورت مجموعه عنوان ها زیر لینک اصلی وب سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر میشوند. با ایجاد یک صفحه کامل در لندینگ پیج سنگ تمام بگذارید.. این موارد را در صفحه فرود رعایت کنید:

  • عنوان های H1 و به ترتیب H2 و H3 را در ارتباط موضوعی با یکدیگر بنویسید
  • بنر و اسلاید ها با طراحی دکمه های لینک شده به قسمت‌های مختلف وب سایت
  • جزییات تخصصی و استفاده از اطلاعات آماری مورد علاقه مخاطبین هستند.
  • فراخوان محصولات مرتبط با موضوع از اجزاء ضروری در لندینگ پیج ها میباشند.
  • عکس و ویدیو باکیفیت میان پاراگراف ها کاربران را بیشتر جذب میکند.
  • سؤالات متداول و نظرات در قسمت آخر صفحه اعتماد را در صفحه شما میسازد.

استفاده از کلمات قدرت POWER words در عناوین

بدون شک کلماتی که مخاطب را جذب میکنند را در محتوا بسیار دیده اید. کلماتی که بار مثبت و هیجان را در ذهن مخاطب ایجاد میکنند را اصطلاحاً کلمات قدرت میگویند. جذابترین استراتژی در کسب و کار آنلاین، بهترین روش بازاریابی در تجارت، یک فروش فوق‌العاده و … از انواع عباراتی هستند که مخاطب را به سوی خواندن محتوای شما ترغیب میکنند. اما به یاد داشته باشید که کلمات قدرت در عنوان زمانی قدرت واقعی دارند که بتوانید این هیجان را در ادامه ی محتوا نیز پایدار نگه دارید.

استراتژی نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای

رپورتاژ آگهی یکی از راه‌های معرفی کسب و کارتان در قالب یک گزارش در وب سایت‌ هایی است که در این زمینه فعالیت میکنند. وب سایت‌ های خبری معمولاً از بهترین گزینه برای رپورتاژ آگهی شما هستند. رپورتاژ ها گزارش هایی هستند که مانند یک مقاله منتشر شده و کسب و کار شما را با یک استراتژی مناسب معرفی میکنند. این استراتژی در جذب مخاطبان بسیار مهم است. بهتر است آگهی شما به شکلی در این گزارشها معرفی شود که مخاطب بیشتر به عنوان یک مقاله مفید به آن‌ها نگاه کند تا اینکه هدف تنها نشان دادن برند تجاری باشد. لینک ها در رپورتاژ نقش مهمی دارند و درصورتیکه در ابتدای مقاله بصورت انکرتکست استفاده شوند بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

لینک سازی حرفه ای در سئو

لینک سازی از فرایند هایی است که برای گوگل بسیار حساس است. این موضوع بخاطر سوءاستفاده زیاد از این تکنیک برای افزایش سئو سایت بطور صفحات لینک فارم (Link Farm ) یا استفاده از شبکه های بلاگ خصوصی ( PBN) توسط گوگل کنترل میشود. یعنی اگر لینک سازی در صفحات وب سایت شما بیش از حد انجام شود ممکن است گوگل این صفحات را جریمه کند. پس شما به یک لینک سازی حرفه‌ای نیاز دارید. انکرتکست ها نمونه خوبی از لینک سازی هستند که در آنها لینک موردنظر به قسمتی از متن پیوند شده و ارتباط موضوعی میان آن نوشته و لینک وجود دارد. ایجاد بک لینک های خارجی و داخلی متناسب با متن صفحات شما نیز برای سئو اهمیت بالایی دارد.

اصل EAT در کسب و کار اینترنتی

تخصص (Expertise ) ، اعتبار (Authoritativeness ) و اعتماد ( Trustworthiness ) پارامترهایی هستند که اصل EAT را تشکیل میدهند و گوگل آن را به رسمیت میشناسد. گوگل از این اصل برای رتبه دادن به محتوای شما استفاده میکند. این موضوع برای محتوایی که در سبک زندگی، سلامت، وضعیت مالی و امنیت شما تأثیر میگذارد بیشتر مورد بررسی قرار میگیرد. مانند کسب و کار هایی که توصیه های پزشکی، سرمایه‌گذاری در یک تجارت و یا پیشنهاد هایی برای سبک زندگی ارائه میکنند. محتوایی که در این زمینه‌ها تولید می‌شود باید تخصص خود را با آوردن روش‌های تخصصی و مفید در دایره حرفه خود و استناد به منابعی شناخته شده به گوگل ثابت کند. یکی از روش‌های افزایش اعتبار در سئو بک لینک به نهاد های رسمی است.

استفاده از ابزار های وب مستر

در اینجا انواع ابزارها را در گوگل وب مستر توضیح دادیم. وب سایت‌ های بسیاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده‌اند که رفتار و کیفیت وب سایت شما را از جهات مختلف بررسی کرده و پیشنهاد هایی در جهت بهبود سئو ارائه میدهند.

اجزا حیاتی وب را بشناسید

اجزاء حیاتی در وب یا core web vitals پارامتر هایی هستند که ربات های تحلیلی گوگل برای بررسی استاندارد بودن وب سایت شما در اولویت قرار میدهد. صفحاتی که این استاندارد را رعایت نکرده باشند حتی در ایندکس شدن نیز دچار مشکل خواهند شد. این اجزا حیاتی قابلیت اجرا در دستگاه های مختلف به ویژه موبایل، امنیت وب سایت ( استفاده از پروتکل HTTPS و SSL بر روی وب سایت) و سرعت لود شدن اولین قسمت‌های صفحات شما را شامل میشود. دستگاه های موبایل بیش از ۵۰٪ از ترافیک موتور های جستجو را به خود اختصاص میدهند. اینجاست که نسخه AMP صفحات بسیار ضروری است. AMP یا صفحات سریع نسخه‌ای از صفحات در موبایل هستند که سرعت بارگزاری را افزایش داده و حتی زمانی که سرعت اتصال مناسب نیست قسمت‌های حیاتی را برای نمایش به کاربر بارگزاری میکند.

از قدرت سئو تکنیکال غافل نشوید

همانطور که میدادید سئو فقط ویژه ی محتوا نیست و بازه وسیعی را در بر میگیرد. سئو تکنیکال یا سئو فنی از مواردی است که شاید بطور مستقیم در نتایج تحلیل مشخص نباشد اما تأ‌ثیری غیرمستقیم بر روی رتبه وب سایت خواهد گذاشت. این بخش از بهینه سازی مربوط به کد نویسی وب سایت شما میشود. سرعت سرور میزبان، استفاده از متا تگ ها ، مشخص کردن صفحات ۳۰۱، ۴۰۴ و کنونیکال، نمایش و تفسیر صفحات بصورت SSR و استفاده از ساختار برای محتوای سایت مواردی هستند که گاهی از محتوا نیز اهمیت بالاتری پیدا میکنند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید