امروز 21 اردیبهشت 1403 09:58

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 21 اردیبهشت 1403 09:58

تاریخچه طراحی و ساخت نرم افزار تموک ( اپلیکیشن تموک )

طراحی نرم افزار تموک توسط چه شرکتی انجام شده است؟

طراحی نرم افزار تموک در شرکت بهینه فناوری کاسپین سانا ( بهینه گستر دیتا ) صورت گرفته است. این نرم افزار به هیچ وجه کپی برداری از هیچ نرم افزار خارجی یا داخلی دیگر نیست. اپلیکیشن تموک، اپی منحصر بفرد است که با توان متخصصین خود مجموعه بهینه فناوری کاسپین ساخته شده است.

قابل ذکر است. تنها نسخه اولیه اپلیکیشن اندرویدی تموک طی قراردادی با پرداخت هزینه بصورت برونسپاری توسط یک شرکت دیگر که در زمینه ساخت و طراحی اپلیکیشن فعالیت دارد. انجام گرفت. و در نهایت سرس و کد آن نیز با پرداخت هزینه مجزا از ایشان تحویل گرفته شد .

***بنابر دلایلی که در ذیل آمده است. نرم افزار اندرویدی طراحی شده که برونسپاری شده بود حتی بصورت جزئی در کدها اصلاً مورد استفاده قرار نگرفت و کنار گذاشته شد.

نسخه فعلی نرم افزار تموک کاملا شخصی بوده و توسط تیم توانمند مجموعه بهینه فناوری کاسپین سانا تولید و در حال توسعه می باشد. لذا هرگونه کپی برداری آن شرعا و عرفاً حرام و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

تاریخچه تموک

ایده نرم افزار تموک از کجا شکل گرفت؟

کسب و کار و شغل اول موسسان

موسسان تموک برادران طاهریان راد هستند که در زمینه تولید روانسازها و افزودنی های صنعتی فعالیت دارند.

چالش

در تابستان 96 پس از اینکه با سختی فراوان تامین کننده یکی از مواد اولیه خود را در بازار یافته و هزینه بار را پرداخت کردند. برای تحویل بار از مراغه تا اصفهان با مشکلی که از سوی کارخانه تحویل دهنده و راننده باربری ایجاد کردند، مواجه شدند. آن مشکل چیزی نبود جز بی مسئولیتی در ارسال به موقع بار توسط باربری، عدم بارگیری به موقع در کارخانه و عدم حرکت راننده از مبدا به سوی مقصد. طوری که پس از بارگیری با خیال راحت به امور شخصی خود پرداخته و حتی تریلر خود را برای تعمیر به تعمیرگاه می برد.

در صورتی که همه فعلان در صنعت می دانند، اصول اولیه بارگیری به این شکل است که راننده ابتدا باید می بایست، اشکالات فنی خودرو را بررسی نماید. و پس از مطمئن شدن از سلامت خودرو، اقدام به درخواست بار در باربری کند. همه این بی مسئولیتی ها باعث شد باری که می بایست طی حد اکثر 24 ساعت به مقصد برسد، پس از 13 روز به مقصد رسید و طی این مدت خط کارخانه خوابیده و کارگران آن نیز بیکار بودند… .

ایجاد رویکردی نوین برگرفته از روش سنتی

در صورتی که در همین امر اگر دارای مکانیسمی مشخص می بود. و می شد از لحظه حضور راننده در کارخانه مبدا وی را رهگیری و تحویل بار را طی سیستمی چک نمود. راننده، باربری و حتی کارخانه تحویل دهنده بار نمی توانستند. به راحتی جهت سرپوش گذاشتن و پوشش روی سهل انگاری های خود، دروغ های متعددی را به خریدار و تحویل گیرنده کالا بگویند. و ناچاراً مجبور بودند تا وظایف و تعهد خود را به نحو بهتری انجام دهند.

آنچه که در مقدمه بالا خواندید واقعیتی عینی از مشکلاتی بود. که نه تنها برادران طاهریان، بلکه به نوعی همه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در صنعت با آن مواجه اند. آنجا بود که ایده ایجاد یک نرم افزار برای رفع مشکلات اینچنینی در ذهن برادران طاهریان شکل گرفت… .

تعیین نام و طراحی لوگو  و پژوهش برای ایده نرم افزار تموک

بنابراین اپلیکیشن تموک ایده ای بود. که با توجه به نیاز بازار در سال ۱۳۹۶ توسط موسسین این مجموعه، امیرعباس و مهدی طاهریان راد که خود سابقه 15 ساله حضور در صنعت و بازار را داشتند. و برای رفع مشکلات و  سرعت در انجام و رهگیری معاملات شکل گرفت.

تعیین نام تموک

قاعدتاً تعیین نام اولین قدم برای ساخت نرم افزاری با این ایده بود. از آنجا که نام هر چیزی می بایست برگرفته از ماهیت کاری که انجام می دهد باشد. مدت زمان انتخاب و پیدا کردن نام تموک شش ماه زمان برد.

در نهایت با تصمیم برادارن طاهریان کلمه تموک که از ابتدای حروف کلمات “تامین مواد و کالا” گرفته شده انتخاب شد. زیرا این نام نه تنها نشان دهنده ماهیت کار بود. بلکه در لغت فارسی به معنی “تیری با پیکانی پهن است که از کمان رها شده و به سوی هدف در حال حرکت است.” که کاملاً با مضمون هدف این نرم افزار همخوانی داشت.

مطالعه و کسب دانش

همزمان با تعیین نام جهت ایجاد نرم افزاری که بتواند نیازهای فعالان در صنعت را رفع کند. موسسین که خود دانشی در این زمینه نداشتند. برای اینکه بتوانند آنچه که در ذهن دارند را بهتر پیاده کنند. در دوره های نرم افزاری و برنامه نویسی شرکت نمودند.

در همین حین نیز با شرکت های مختلف جهت ایجاد این نرم افزار وارد رایزنی و مشورت شدند. و در نهایت تصمیم بر آن شد تا با برون سپاری این نرم افزار به یکی از شرکت هایی که بصورت پروژه ای کار های نرم افزاری را انجام می دهد. این پلتفرم آماده تا مورد استفاده برای خود و سایر فعالین در صنعت که نیاز به تامین مواد اولیه دارند قرار گیرد.

طراحی لوگو تموک

بلافاصله پس از تعیین نام، جهت ایجاد لوگوی این نرم افزار باشرکت گنبد فیروزاه ای در اصفهان وارد همکاری شد. که در نهایت این لوگو نیز پس از سه ماه برگرفته از ماهیت کار ایجاد شد و خود نشانگر موضوعات ذیل می باشد.

  1. دو دست که برای انجام معامله توسط دو فرد به یکدیگر متصل شده است.
  2. مدیریت دلفینی.
  3. بازاریابی به روش نهنگ آبی.
  4. تنازع قدرت بشر و نهنگ سفید برگرفته از رمان موبی دیک.
لوگوی نرم افزار تموک

لوگوی اپلیکیشن تموک

انگیزه مدیران در سرمایه گذاری روی نرم افزار تموک در چه چیزی بود؟

بازخورد

متأسفانه یا واقع بینانه هرگز آنچه که مورد انتظار مؤسسین این مجوعه از نرم افزار تموک بود. توسط شرکت پیمانکار اجرائی نشد. و تنها حاصل این برونسپاری، تجربه ای گرانبها البته با صرف هزینه های مالی و زمانی بود. که توسط موسسین پرداخت گردید.

با تحویل این پروژه توسط پیمانکار، ایده پردازان تموک برای گرفتن بازخورد مناسب آن را در نمایشگاه مدیریت کسب و کار سال ۱۳۹۸ اصفهان ارائه نمودند. پس از بررسی فراوان متوجه این موضوع شدند. که ایده ایجاد این پلتفرم برای همه فعالان در صنعت بسیار جذاب است. اما اجرایی و کاربردی بودن آنچه که در دست مدیران مجموعه بود بسیار ضعیف و غیر قابل ارائه به بازار… .

امید به آینده

این امر نه تنها باعث دلسردی موسسین از ادامه راه خود نشد. بلکه جذابیت ایده و ابراز علاقه ای که سایر فعلان اقتصادی در نمایشگاه از خود نشان دادند. باعث شد تا مؤسسین تموک، جدی تر و با قراردادن سرمایه ای بیشتر و تخصیص و تامین آن از درآمد تولید خود. اقدام به ایجاد یک شرکت نرم افزاری برای راه اندازی ایده خود نمایند.

لذا نرم افزار تولید شده توسط پیمانکار را بصورت کامل کنار گذاشته. و با تشکیل تیمی مجزا و سازماندهی آن از ابتدا شروع به نوشتن پروپوزال و طراحی نرم افزاری تموک نمودند. اینگونه شد تا متوجه شدیم. نرم افزار ارائه شده توسط پیمانکار (در واقع می توان گفت همه نرم افزارهایی که برونسپاری می شوند.) به هیچ وجه قابلیت توسعه و حتی در برخی موارد اجرائی نداشته. به گونه ای که با کمی تغییر در هر جایی از نرم افزار باعث مشکلات بسیاری در ساختار اپلیکیشن می شوند. و هرگز قابلیت استفاده نداشته و کاربردی نمی باشند.

 تموک چگونه اجرائی شد؟

اینجا بود که با فراخوان و استفاده از افراد مستعد در حوزه های مختلف برنامه نویسی تیم برنامه نویسی تموک شکل گرفت. و تیم مدیریتی تموک پس از حدود شش ماه توانست. تمامی حلقه های مورد نیاز خود در برنامه نویسی را تکمیل نموده. و در نهایت پس از یک سال فاز یک و نسخه بتا نرم افزار تموک توسط تیم توانمند این مجموعه برای استفاده به همگان ارائه گردید.

اینک و همزمان با ارائه نرم افزار تموک. تیم مدیریتی این مجموعه با ثبت شرکتی با نام بهینه فناوری کاسپین سانا (بهینه گستر دیتا) بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. و امیدوار است با ارائه نرم افزاری متفاوت بتواند خلا های موجود در بازار را پوشش داده و مورد استقبال شما عزیزان قرار گیرد.

سخن پایانی

در پایان ضمن تشکر از شرکت پیمانکاری که در ابتدای امر با مؤسسین تموک همکاری داشته اند. باید اذعان نمود. پروژه ای اینچنینی هرگز توسط یک پیمانکار قابل ارائه نبوده و نخواهد بود. و خود نیازمند تیمی کامل از برنامه نویسان حرفه ای، با تجربه و مجرب است. که در این راستا تموک به همکاران مجرب، سخت کوش، مسئولیت پذیر و توانمند خود می بالد چرا که رساندن این پروژه به سرمنزل مقصود نیازمند تلاش و زحمات تک تک عزیزانی بوده و هست. که ما را در به ثمر رساندن این پروژه بزرگ یاری می نمایند.

برای استفاده و یا نصب رایگان نرم افزار تموک می توانید از لینک های ذیر اقدام نمائید:

ورود به سامانه :

تموک

دانلود اپلیکیشن :

دانلود تموک

 

تموک
دانلود مستقیم نرم افزار تموک

و به زودی
نسخه IOS نرم افزار تموک

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید