امروز 22 اردیبهشت 1403 22:30

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 22 اردیبهشت 1403 22:30

کسب درآمد؛ تولید زیورآلات – فروش در شبکه های اجتماعی

15 گام اصلی در کسب درآمد از تولید زیورآلات بوسیله فروش در شبکه های اجتماعی

 

خرید اکسسوری و زیورآلات در تموک شاپ

خرید اکسسوری و زیورآلات آنلاین به شما امکان می‌دهد که از راحتی خانه یا محیطی که به دلخواه خود انتخاب کرده‌اید، خرید کنید. نیازی به سفر به فروشگاه‌ها و صف‌های طولانی نیست. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. همچنین، به دلیل کمترین هزینه‌های عملیاتی و مدیریتی در فروشگاه‌های آنلاین، قیمت‌ها معمولاً مناسب‌تر هستند. تموک شاپ یکی از خدمات رایگان در سوپراپلیکیشن تموک میباشد که میزبان فروشگاه های فروش لوازم خودرو در سراسر کشور است. شما میتوانید در میان فروشنده های اکسسوری و زیورآلات جستجو، مقایسه و با درنظر گرفتن بهترین خرید را داشته باشید.

کسب درآمد از طریق ساخت یک اثر گرانبهایی مانند زیورآلات مراحل مختلفی دارد. برای آنکه یک زیور چشم گیر و دل نواز از نبوغ ذهن استاد کار به ایده تبدیل شود. تا در نهایت پس از طراحی به تولید زیورآلات بیانجامد. که بتوان آنرا در بازار و یا از طریق شبکه های اجتماعی به فروش رساند. گام های زیر را دنبال می کنیم:

بطور کلی تولید و فروش زيورآلات شامل 15 مرحله است که در ذیل به ترتیب آمده است:

1) طراحی

2) مدل سازی

3) تهیه و خرید مواد اولیه

4) ساخت قالب ریخته گری

5) تزریق موم

6) شاخه شاخه کردن مدل

7) قراردادن در سیلندر ریخته گری

8) گچ گیری سیلندر ریخته گری

9) موم زدایی و پخت سیلندر

10) ریخته گری

11) برش قطعات بدست آمده

12) شستشوی قطعات

13) پرداخت اولیه، جلا و آبکاری

14) پرداخت نهایی

15) بازاریابی و فروش

 

مرحله یک، طراحی زیورآلات

در این مرحله ایده پرداز با پروراندن ایده اولیه ذهن خود، و دقت در اصول اساسی طراحی جواهرات. مانند توازن، ارگونومی، تناسب، وحدت و پیوستگی، کنتراست و هارمونی، دانش مواد، و شکل ظاهری، مشهود و مجسم نمودن می بایست آنرا در قالب یک اثر به تصویر بکشد. در گذشته نه چندان دور طراحی دستی بر روی کاغذ انجام می گرفت. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و علوم رایانه ای از نرم افزارهای کامپیوتری (مانند Rhinoceros 3D، Matrix و …) استفاده می شود. که به راحتی می توان طرح های سه بعدی با رندرهای مورد نظر طراح را ایجاد کرد.

مرحله دو، ساخت مدل

در تولید هر کالا و یا هر کاری همواره باید نمونه اولیه کار اولاً برای بدست آمدن تجربه و برآورد هزینه نهایی و ثانیاً به جهت جلوگیری از ضرر و زیان زیاد، ساخته شود.

در اینجا یک نمونه اولیه از طراحی نهایی با استفاده از موادی ارزانتر (نسبت به نقره و طلا) مثل موم سخت یا برنج ساخته می شود.

ساخت مدل به چند روش مرسوم است:

روش سنتی: این روش به مهارت بالا و قدرت اجرایی مراحل عملی دقیق و ظریف نیاز دارد. به علت استفاده از ابزارهای محدود، ساخت مدل با دشواری و با صرف زمان زیاد انجام می گردد.

استفاده از دستگاه های تراش: در ابتدا نمونه اولیه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری طراحی می گردد. سپس دستگاه بر اساس این طرح قطعه را می تراشد. این روش در مقایسه با روش سنتی. از مزایایی مانند سادگی و امکان اصلاح طرح قبل از انجام مراحل عملی کار، دقت بیشتر و صرف زمان کمتر برای ساخت نمونه اولیه، برخوردار است.

روش استفاده از دستگاه های پرینت سه بعدی: نمونه طراحی شده توسط نرم افزارهای کامپیوتری این بار در دستگاه چاپگر سه بعدی قرار می گیرد. این دستگاه با استفاده از پلیمرهای مایع که بر اثر تابیده شدن نور ماورا بنفش از حالت مایع به جامد تغییر حالت می دهند مدل مورد نظر را ایجاد می کنند. به این ترتیب که لایه های مدل یک به یک بر روی هم قرار گرفته یا در اصطلاح پخته می شوند و در نهایت مدل مورد نظر با کیفیت بسیار بالا به دست می آید. مزایای این روش نسبت به روش تراشکاری 1) بالا بودن سطح کیفی طرح و 2) امکان پیاده سازی طرح های با پیچیدگی های بالاتر است.

 

مرحله سه، تهیه و خرید مواد اولیه

خرید مواد اولیه چالش جدی و اصلی شماست. چرا که زمانی شما می توانید درامد خوبی داشته باشد که بتوانید مواد اولیه خود را ارزان تر و در دسترس داشته باشید. پیشنهاد ما به شما برای خرید مواد اولیه در ساخت زیور آلات خرید آنلاین است، برای تهیه مواد مصرفی با توجه به دسته بندی های مختلفی که در اپلیکیشن تموک وجود دارد شما می توانید با قرار دادن تقاضای خود در سامانه تموک، نیاز خود را با فروشندگان آن کالا به اشتراک بگذارید. به این ترتیب شما پیش فاکتورهای زیادی از نقاط مختلف کشور خواهید داشت. که قدرت تصمیم گیری در خریدی بهتر را برای شما افزایش می دهد.

مرحله چهار، ساخت قالب ریخته گری

درست مانند مدل ایجاد شده در مرحله مدلسازی، می توان یک قالب ریخته گری ایجاد کرد. اغلب قالب ها به یکی از دو نوع لاستیکی و یا سلیکونی از روی مدل های مومی یا غیر فلزی، و یا لاستیکی به روش پخت لاستیک تولید می گردند. در نهایت می بایست قالب لاستیکی با یک تیغ جراحی مخصوص بریده و مدل از میان آن خارج گردد تا فضای خالی جهت تزریق موم در مرحله بعدی فراهم شود.

مرحله پنج، تزریق موم

در اینجا موم توسط دستگاه تزریق به داخل قالب های لاستیکی که در در مرحله قبل ایجاد کرید، تزریق می گردد. به این ترتیب فضای خالی درون قالب با موم پر شده تا یک کپی از مدل مورد نظر بدست آید. در این مرحله می توانید به هر تعداد که نیاز دارید، مدل کپی مومی تهیه کنید.

مرحله شش، شاخه شاخه کردن

مدل های مومی بدست آمده را می بایست توسط هویه به یک مفتول مومی بچسبانید. تا شکلی مانند یک درخت ایجاد کنید.

مرحله هفت، قرار دادن در سیلندر

انتهای شاخه ها را در کفی لاستیکی مخصوص سینلدر ریخته گری قرار دهید. این درخت می تواند شامل چندین نوع مدل مومی باشد. حالا درخت های ایجاد شده را داخل سیلندر های ریخته گری قرار دهید.

مرحله هشت، گچ گیری

داخل سیلندر ها را با گچ مخصوص ریخته گری که از قبل تهیه کرده اید پر کنید. طوری که تمام شاخه های درخت پوشش داده شود. وقتی گچ خشک شود شما یک قالب نسوز و خشک دارید.

مرحله نه، موم زدایی یا پخت سیلندر

در اینجا شما باید سیلندر را با استفاده از حرارت غیر مستقیم با بخار گرم نموده تا موم داخل آن ذوب و از درون گچ خارج گردد. اینکار بسته به نوع موم و اندازه سیلندر شما ممکن است دو تا سه ساعت زمان ببرد.

مرحله ده، ریخته گری

در این قسمت شما باید فلزی را که می خواهید در زیورآلات خود استفاده کنید را ذوب نمائید. این فلز می تواند شامل طلا، نقره و یا هر آلیاژ دیگری که می خواهید بعنوان ماده اولیه استفاده کنید. باید در قالب گچ تزریق گردد. انواع مختلفی از روش های ریخته گری برای این صنعت وجود دارد که می توان به روش سانتریفیوژ یا گریز از مرکز، روش وکیوم یا خلاء و یا استفاده از ماشین های القایی اشاره نمود.

پس از اتمام تزریق حدود پنج تا پانزده دقیقه صبر کنید. این کار به این دلیل است که مواد مذاب کمی خنک شده و کاملا به جامد تبدیل شوند. حال می بایست سیلندر را درون آب قرار دهید تا گچ آن شکسته و نتیجه کار شما که شبیه به یک درخت است ظاهر گردد.

مرحله یازده، برش

برش قطعات از شاخه های درخت را با استفاده از قیچی بادی انجام دهید. سپس شاخک های اضافی را توسط سنباده برقی سایش دهید تا کاملاً ارز بین برود.

مرحله دوازده، شستشوی قطعات

حال می بایست. با استفاده از ماشین های شوینده مثل اوتراسونیک ( امواج مافوق صوت)، براده های سایش، چربی ها و یا ذرات گچ بجا مانده در حفره های ظریف روی قطعات را از بین ببرید.

مرحله سیزده، پرداخت اولیه، جلا و آبکاری

این کار توسط ماشین آلات پرداخت که به منظور از بین بردن مواد زائد و همچنین لکه های روی قطعات بدست آمده می باشد. انجام می گیرد. سپس با استفاده از سیم الکترولیت لایه های بسیار ظریفی از فلزات با ارزشی مانند رادیوم، روتنیوم و… روی زیورآلات را پوشانده تا براقیت و جلای ویژه ای روی سطح آنها ایجاد گردد.

مرحله چهارده، پخت نهایی

با استفاده از ماشین بخار شور می توانید تمیز کاری نهایی را انجام دهید. به اینصورت به بهترین حالت ممکن شما می توانید سنگ یا جواهرات را روی فلز پرداخت شده ای که ایجاد کرده اید قرار دهید.

مرحله پانزده، بازاریابی و فروش

رکن اصلی و در واقع مهمترین قسمت در تولید، فروش کالای تولید شده است. چرا که شما زمانی می توانید به تولید ادامه دهید که درآمد داشتنه باشید. درآمد شما زمانی است که فروش بالا و بازاریابی ای با کمترین هزینه داشته باشید. پیشنهاد ما در اینجا استفاده از فروش آنلاین توسط سایت های معتبر و یا شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید کالای تولید شده خود را در آنها عرضه نمایید. یکی از بهترین و متفاوت ترین سامانه های فروش آنلاین که کاملاً هوشمند بوده و نیز بعلت رایگان بودن برای شما هیچ هزینه ای ندارد. سامانه تموک است. که شما می توانید با عضویت رایگان در تموک زیورآلاتی که برای فروش دارید. را در آن عرضه کنید تا بتوانید با کمترین هزینه درآمد بالایی کسب نمائید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید