بسیاری از درمان های خانگی می توانند به بهبود جوش ها و زخم های آکنه افراد کمک کنند. درمان‌های خانگی برای آکنه شامل کرم‌ها و ژل‌های گیاهی ملایم، روغن‌های ضروری، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در شیوه زندگی است.

آکنه زمانی ایجاد می شود که منافذ مسدود شده یا با باکتری عفونی شوند. آکنه شایع ترین بیماری پوستی در ایالات متحده است که حدود 80 درصد از مردم در طول زندگی خود به آن مبتلا هستند. این در حالی است که مردم می توانند از گیاهان دارویی خانگی خاصی برای کمک به تعادل سطح چربی پوست، کاهش التهاب ، کشتن باکتری ها و جلوگیری از بروز آکنه در آینده استفاده کنند.

البته به علت عدم تحقیقات در ارین زمینه هنوز شواهد علمی زیادی برای اثبات اثربخشی بیشتر داروهای خانگی وجود ندارد. در این مقاله، شواهد فعلی برای برخی از داروهای خانگی که ممکن است برای افراد مفید باشد را مورد بحث قرار می‌دهیم.

درمان های خانگی برای آکنه

برخی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای آکنه شامل استفاده از عصاره‌های گیاهی طبیعی است. که سابقه استفاده بسیاری از آنها حتی به صدها سال قبل باز می گردد و هنوز هم پزشکان طب سنتی از آنها استفاده می‌کنند.

در زیر، بهترین درمان‌های خانگی برای آکنه، آنچه که تحقیقات می‌گوید و تغییرات سبک زندگی که می‌تواند کمک کند را مورد بحث قرار می‌دهیم.

1. روغن درخت چای

درخت چای

درخت چای ( melaleuca alternifolia ) گیاهی است که برای درمان مشکلات پوستی و زخم ها استفاده می شود. دارای توانایی های ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که ممکن است تعداد ضایعات آکنه را کاهش دهد. در سال 1990 دانشمندان یک ژل موضعی حاوی 5 درصد روغن درخت چای را با یک کرم موضعی حاوی 5 درصد بنزوئیل پراکسید مقایسه کردند. و به این نتیجه دست یافتند که هر دو آنها تعداد ضایعات آکنه ملتهب و غیر ملتهب را کاهش دادند. اگرچه روغن درخت چای مدت بیشتری طول کشید تا اثر کند. اما عوارض جانبی کمتری به همراه داشت. این عوارض در کرم موضعی شامل خشکی، خارش، سوزش و قرمزی بود.

روغن درخت چای

استفاده از روغن درخت چای روی پوست می تواند به کاهش تورم و قرمزی پوست کمک کند. روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است. به این معنی که ممکن است باکتری عامل آکنه را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به این معنی است که می تواند تورم و قرمزی جوش ها را نیز کاهش دهد.