امروز 22 اردیبهشت 1403 10:48

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 22 اردیبهشت 1403 10:48

آلوئه ورا و خواص درمانی آن

آلوئه ورا یک گیاه دارویی است که سالیان سال برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. مصرف خوراکی از گیاه آلوورا بی خطر است،‌ اما معمولاً آن را به صورت ژل، پماد یا کرم خریداری میکنند. آلوئه ورا موجود در کرم ها، ژل ها و پماد ها حاوی ژل شفاف استخراج شده از برگ آلوئه ورا هستند. این محصولات را می توان به صورت موضعی برای درمان انواع بیماری های پوستی استفاده کرد. آلوئه ورا به صورت کپسول یا مایع نیز به فروش میرسد تا به صورت داخلی مصرف شده و شادابی و جوانی پوست را ارتقاء بخشد.

ژل آبرسان آلوئه ورا تضمین کننده جوانی پوست شما

آلوئه ورا یکی از پرمصرف ترین داروهای گیاهی برای بیماری های موضعی پوست میباشد. از خواص آلوورا میتوان به موارد زیادی اشاره کرد. که جوانی پوست خشک صورت و اطراف چشم‌ها ، لک های صورت و رشد مو را تضمین میکند. استفاده از ژل آبرسان آلوورا باعث نرمی پوست شما و جلوگیری از ترک خوردن پوست میشود. حتی از آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی، بریدگی های جزئی یا ساییدگی های کوچک بر روی پوست نیز استفاده میشود.

ژل آبرسان آلوئه ورا تضمین کننده جوانی پوست شما

 

درمان سریع جوش با روشی کاملا طبیعی

همه ی ما تجربه جوش هایی را روی پوست خود داشته‌ ایم. و برای درمان آن به سراغ روش‌های شیمیایی در کمترین زمان رفته ایم. از خواص جادویی گیاه آلوورا درمان سریع جوش به روشی کاملاً گیاهی است. آلوئه ورا شامل مواد معدنی، ویتامین ها و اسید های آمینه زیادی است. که به روند درمان جوش ها کمک کرده و با کاهش سریع التهاب در ناحیه پوست، بافت پوست شما را به سرعت ترمیم میکند.

خرید ماسک آلوئه ورا برای کاهش ریزش مو

از استفاده ی دیگر این گیاه تقویت و ترمیم موها است. راز درمان ریزش مو در این گیاه نهفته است. آلوئه ورا سرشار از ویتامین های A، C و E میباشد که ریشه مو به آن نیاز دارد. همچنین دارای مواد معدنی از جمله منیزیم و کلسیم، آنزیم ها و اسید های چرب است که به رشد مو و شادابی آن کمک میکند. با خرید آلوئه ورا به عنوان مواد اولیه شستشو دهنده موی سر،‌ ریزش مو را با روشی کاملاً طبیعی متوقف کنید.

تولید آلوئه ورا، ماده اولیه ژل های گیاهی

ماده اولیه آلوئه ورا موجود در ژل های پوستی، از گیاهانی به همین نام گرفته شده است. رایج ترین مورد استفاده آن برای بیماری های پوستی، گیاهی به نام آلوئه باربادنسیس میلر (barbadensis Miller) است. در طب سنتی از آلوورا به عنوان ژل موضعی استفاده شده که از ماده ژل مانند داخل برگ های گیاه ساخته می شود. اگرچه می توان مستقیماً با شکستن برگ ها از مایع داخل آنها استفاده کرد. با این حال، استفاده از ژل ها و کرم های آماده برای جوانی پوست و استفاده های درمانی، به خصوص در مورد سوختگی ها و زخم ها توصیه می‌شود. که این بخاطر ترکیباتی است که در پماد و ژل آلوئه OTC استفاده شده. و حاوی مواد تسکین دهنده پوست مانند اکیناسه (echinacea) و گل همیشه بهار (calendula) هستند.

آلوئورا ماده اولیه ژل های گیاهی

 

تامین کنندگان بهترین ژل های آبرسان در سامانه تموک

خرید و فروش ژل آلوئه ور به عنوان مرغوب ترین ژل گیاهی و درمانی از فروشگاه های اینترنتی میتواند برای تأمین کنندگان و همچنین خریداران چالش برانگیز باشد. سامانه تموک بیزینس با هدف معرفی عرضه کنندگان و تقاضا دهندگان به یکدیگر، این امکان را برای خرید و فروش انواع کرم و ژل های آلوورا فراهم کرده است. شما می توانید این محصول را از سامانه تموک بطور مستقیم از تولید کننده سفارش بدهید. بدلیل نوسانات قیمتی برای اطلاع از قیمت روز این محصولات در سامانه تموک می توانید با تولید کننده از روش‌های مختلف ارتباطی در تماس باشید.

مزایای کرم آلوئه ورا بر روی پوست

اگر با یک بیماری مزمن پوستی سر و کار دارید، بهتر است قبل از مصرف هر محصولی روی صورت خود با متخصص پوست خود مشورت کنید. تعدادی از فواید بالقوه مصرف آلوئه ورا را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

  1. محافظت از سوختگی
    1. برای سوختگی های جزئی، ژل آلو ورا را تا سه بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین ممکن است لازم باشد ناحیه مورد نظر را با گاز محافظت کنید.
  2. تسکین آفتاب سوختگی
    1. در حالی که آلوئه ورا به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند، تحقیقات نشان می دهد که این روش موثری برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیست. بنابراین مطمئن شوید که هر روز از محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید!
  3. رفع ساییدگی های کوچک
    1. اگر چانه یا پیشانی خود را ساییده اید، می توانید برای تسکین سریع درد و سوزش، آلو ورا را روی آن ناحیه بمالید. سه بار در روز استفاده کنید.
  4. بهبود زخم ها
    1. اگر عادت به استفاده از نئوسپورین برای بریدگی جزئی دارید، به جای آن میتوانید کرم آلوئه ورا را امتحان کنید. ساختار مولکولی آن به بهبود سریع زخم ها کمک می کند. و با تقویت کلاژن و مبارزه با باکتری ها، جای زخم را به حداقل می رساند. حداکثر سه بار در روز استفاده شود.

خواص درمانی گیاه آلوئه ورا

  1. درمان پوست خشک
    1. ژل آلو ورا به راحتی جذب می شود و برای پوست های چرب ایده آل است. با این حال، می تواند به درمان پوست خشک نیز کمک کند. پس از حمام کردن، مرطوب کننده معمولی خود را با آلوئه جایگزین کنید تا رطوبت را به پوست شما ببندد.
  2. درمان سرمازدگی با گیاه آلوئه ورا
    1. سرمازدگی یک بیماری جدی است که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. در حالی که ژل آلوئه ورا از گذشته به عنوان یک درمان سرمازدگی استفاده می شده است. قبل از امتحان کردن آن ابتدا از پزشک خود مطرح کنید.
  3. درمان تبخال
    1. بر خلاف آفت دهان، تبخال در قسمت بیرونی دهان ایجاد می شود. آلوئه ورا ممکن است به درمان ویروس تبخال که عامل اصلی تبخال نیز می باشد، کمک کند. مقدار کمی از ژل آلوورا را دو بار در روز روی زخم سرد خود بمالید تا زمانی که از بین برود.
  4. کاهش اگزما
    1. اثرات مرطوب کنندگی آلوئه ورا می تواند به کاهش خشکی و خارش پوست مرتبط با اگزما کمک کند. ژل آلوورا همچنین ممکن است به کاهش درماتیت سبورئیک کمک کند. در حالی که این نوع چرب اگزما اغلب در پوست سر دیده می شود، می تواند قسمت هایی از صورت و پشت گوش ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
  5. پسوریازیس (Psoriasis)
    1. مانند اگزما، آلوئه ورا ممکن است به کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس کمک کند. برای بهترین نتیجه، ژل آلوورا را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید.
  6. آکنه التهابی
    1. با توجه به اثرات ضد التهابی آلوئه ورا، این ژل میتواند به درمان اشکال التهابی آکنه مانند جوش‌ها و ندول‌ها کمک کند. ژل را با یک سواب پنبه ای به طور مستقیم روی جوش سه بار در روز بمالید.

روش نگهداری

آلوئه ورا از گیاهان زیبایی است که میتوان در آپارتمان و خانه نیز از آن نگهداری کرد. از مزایای نگهداری گیاه آلوورا نیاز کم به آب و رشد در دمای بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد میباشد. اما درصورتیکه از برگ آلوئه ورا استفاده میکنید، بعد از استفاده آن را در یخچال قرار دهید. روش نگهداری کرم و ژل های آلوورا نیز به همین صورت است.

عوارض جانبی و هشدارها

با اینکه روش مصرف آلوورا بر روی ژل ها، پماد ها و کرم‌ها نوشته شده است، بهتر است قبل از مصرف به صورت موضعی آن را با پزشک یا مشاور پوست خود در میان بگذارید. تا از هرگونه واکنش نامطلوب پوستی جلوگیری شود. همچنین اگر سوختگی شدید یا زخم های مهم دیگری دارید، استفاده از آلوئه ورا توصیه نمیشود. در واقع، حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آلوئه ورا ممکن است توانایی طبیعی پوست شما را برای التیام زخم های عمیق مربوط به جراحی کاهش دهد. در برخی موارد ممکن است پوست شما به گیاه آلوورا حساسیت داشته باشد و پوست دچار خارش یا سوزش خفیف شود. با این حال، اگر شما تجربه راش یا کهیر را دارید، ممکن است به ژل حساسیت داشته باشید و باید فوراً استفاده از آن را متوقف کنید. از ژل آلوئه ورا روی پوست آلوده استفاده نکنید. در حالی که ژل دارای خواص میکروبی است، لایه محافظ آن می تواند روند بهبودی را مختل کرده و عفونت را بیشتر کند.

شما نیز اگر تامین کننده آلوئه ورا هستید، می توانید با ثبت نام در سامانه تموک و ثبت عرضه به زنجیره تامین مواد و کالا بپیوندید. همچنین اگر متقاضی تامین این محصول هستید، می توانید با ثبت تقاضا از موتور جستجوی تموک کمک بگیرید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید