امروز 17 اردیبهشت 1403 06:05

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 17 اردیبهشت 1403 06:05

اهمیت جمع آوری داده‌ها در تبلیغات هوشمند

جداسازی اطلاعات از میان داده ‌ها مهمترین فرایند ها در بازاریابی هوشمند است. اطلاعات شامل داده های ارزشمندی هستند که میتوانند در بهینه سازی تبلیغات به ما کمک کنند. این اطلاعات شامل تمایلات کاربران در جامعه هدف از طریق عبارات جستجو شده،‌ سن تقریبی کاربران، وب سایت‌ های بازدید شده و زمان تقریبی صرف شده در فضای مجازی است. این اطلاعات به ما در ارائه تبلیغاتی متناسب با آن ‌ها است. توجه داشته باشید که فرایند جمع آوری اطلاعات وارد حریم خصوصی کاربران نمیشود و تنها هدف آن بهبود تجربه کاربری و کاهش تبلیغات تکراری و گاهی آزاردهنده برای مخاطب تجارت شما در فضای مجازی است

رفتار کاربران محور تبلیغات هوشمند

اطلاعات ارزشمندی که از آن‌ ها صحبت کردیم همه به رفتار کاربران بر میگردد. شاید تا به حال تجربه این را داشته باشید که در مورد موضوعی جستجو کرده و وارد اولین وب سایتی که در صفحات جستجو دیدید، بشوید. در قسمت‌ هایی از صفحه تبلیغاتی را مشاهده میکنید که مربوط به عباراتی هستند که شما قبلاً جستجو کرده بودید! این ارتباط معنایی میان تبلیغات و جستجوی شما باعث می‌ شود شما بیشتر تمایل به کلیک بر آن تبلیغ پیدا کنید. این همان بازاریابی هوشمند است.

مهمترین اصل در سیستم تبلیغات گوگل

مهمترین پایه سیستم تبلیغات گوگل نیز بر پایه جمع آوری اطلاعات است. گوگل با بهره گیری از الگوریتم های هوش مصنوعی ( و نه اطلاعات شخصی کاربران ) میتواند سن تقریبی مخاطب را تشخیص داده و متناسب با آنها وب سایت ‌هایی را پیشنهاد دهد که مخاطب بهترین تجربه را از جستجوی خود داشته باشد. علاوه بر این سیستم تبلیغات گوگل ادز بطور هوشمند و بر اساس کلمات کلیدی جستجو شده وب سایت شما را در صدر نتایج صفحات جستجو نمایش میدهد.

تحلیل کلان داده‌ها راز موفقیت بازاریابی هوشمند

امروزه داده ها را ارزشمند ترین دارایی در دنیای دیجیتال مارکتینگ میدانند. کلان داده ها یا بیگ دیتا حجم وسیعی از اطلاعات هستند که با هدف خاصی جمع آوری میشوند. توانایی تحلیل این حجم از اطلاعات در گذشته امکان پذیر نبود. درحالیکه کلان داده ها بخش مورد اهمیتی از بازاریابی هوشمند محسوب میشدند. کلان داده دقیقا چیزی است که ابزار گوگل وب مستر از آن ها برای پیش بینی و پیشنهاد ها از آن استفاده میکند. راز موفقیت بازاریابی هوشمند در دل کلان داده ها نهفته است.

روشهای جمع آوری داده‌ها در بازاریابی الکترونیک

روش‌ های سنتی جمع آوری اطلاعات شامل اطلاعات بازخورد مشتریان، پنل های ارتباط با مشتریان میشدند ولی بزرگترین مشکل آن‌ ها از دست دادن اطلاعات کاربرانی است که در کمپین ها، نظرات و … شرکت نمیکردند. اما هوش مصنوعی رفتار کلی کاربران را در وب سایت بررسی میکند و با استفاده از آن پیشنهاد هایی با کیفیت بیشتری ارائه میکند. روش‌ های نوین جمع آوری اطلاعات را میتوانید در ادامه مشاهده کنید:

تجربه بهتر کاربر با کوکی ها

کوکی ها یا Cookies در مرورگر شما به وب سایت‌ ها اجازه میدهند اطلاعاتی از تجربه کاربر را در مرورگر ذخیره کنند تا در بازدید بعدی کاربر از همان وب سایت ‌ها تجربه بهتری را ارائه کنند. به عنوان مثال این اطلاعات شامل سفارش های اضافه شده به سبد خرید یا محصولات جستجو شده قبلی و … میشود.

با نقشه های حرارتی به هدف بزنید

نقشه های حرارتی یا Heat maps مکان هایی که کاربران بیشترین زمان را صرف میکنند یا بیشترین کلیک اتفاق میکند در وب سایت شما با رنگ ‌های پررنگ تری نمایش میدهد. در اینصورت میتوانید دقیقاً روی قسمت ‌هایی که نظر مخاطب را جلب میکنند تمرکز کنید.

فروش خود را با قیف فروش افزایش دهید!

قیف های تحلیلی یا sales funnelsدر فروشگاه آنلاین از دیگر روش های جمع آوری اطلاعات از تجربه کاربران وب سایت میباشد. با بکارگیری از این روش میتوانید مشتریان خود را بهتر بشناسید و مراحلی که برای رسیدن به خریدی موفق طی میکنند را تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل SWOT اطلاعات ضروری در کسب و کار

یکی از بهترین راه های جمع آوری اطلاعات در مورد کسب و کار تحلیل swot است که از چهار اصل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدات تشکیل میشود. تحلیل این مؤلفه ها در کسب و کار از اقدامات ضروری است که سازمان ها در اولویت قرار میدهند. با شناسایی این موارد میتوانید تصمیمات بهتری بگیرید و استراتژی های کسب و کار را هوشمندانه انتخاب کرده و در نهایت موفقیت تجارت خود را رقم بزنید. بازاریابی هوشمند با استفاده از یادگیری عمیق پیشرفت های زیادی در شناسایی این اصول داشته است.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید