امروز 9 اردیبهشت 1403 22:51

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 9 اردیبهشت 1403 22:51

جدیدترین پیشرفت های راه سازی کشور سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

جاده ها شریان های حیاتی هر منطقه ای محسوب می‌شوند و در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، محیط زیست و امنیت بسیار تاثیرگذار هستند. حتماً در مورد بوجه های اختصاص یافته به راه سازی کشور و ارقام بسیار بالای آن‌ها شنیده اید. در حال حاضر هزاران میلیارد تومان بودجه صرف پروژه های راه سازی کشور می‌شود و ممکن است چندین سال به طول انجامند. بسیاری از صاحبان کسب و کار های بزرگ برای گسترش تجارت خود و تسهیل مسیر حمل و نقل و تبادل کالا بر روی زمان اتمام این پروژه های راه سازی سرمایه‌گذاری میکنند. در این مقاله به پروژه های راه سازی کلان در حال اجرا و پروژه های راه سازی تمام شده میپردازیم .

۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی در مسیر تونل کبیرکوه استان ایلام

یکی از طرح های بزرگ راه سازی کشور در حوالی استان ایلام در حال اجرا میباشد. این پروژه شامل ۷۳ طرح عمرانی ره و شهرسازی است که تا کنون چهار هزار و ۲۴۰ متر از لاینینگ آن به انجام رسیده است. این عملیات راه سازی شامل ۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر در مرحله روسازی و آسفالت است. بودجه لازم برای تکمیل این پروژه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

عملیات ساخت ساخت ۴۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان غربی

سالانه تقریباً ۱۵۰ کیلومتر از این پروژه راه سازی در دست اجرا بوده و در سال ۱۴۰۲ در این استان ۲۰۴ کیلومتر راه و بزرگراه به بهره برداری رسیده است. این سرمایه‌گذاری بر توسعه راه و جاده سازی در آذربایجان غربی به دلیل مزیت های موقعیت جغرافیایی استان میباشد و بهره برداری از این پروژه توسعه های اقتصادی را در بر خواهد داشت.

تکمیل پروژه های احداث بزرگراه ها در استان تهران تا پایان مهرماه ۱۴۰۲

دو پروژه ی راه سازی در کشور در حوالی استان تهران از سال ۱۴۰۰ تا کنون در دست احداث بوده است. طول این دو بزرگراه تقریباً ۳۰ کیلومتر و زمان بهره برداری آن پایان مهرماه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است. یکی از این پروژه های راه سازی احداث باند دوم محور قدیم تهران-قم به طول 20 کیلومتر به موازات محور آزاد راهی تهران – قم و عریض سازی باند شمالی محور امام رضا (ع) حد فاصل چنداب تا شریف آباد به طول 9 کیلومتر جزئیات این دو پروژه راه سازی در استان تهران هستند. بودجه اختصاص یافته برای این دو طرح عمرانی بیش از هزار میلیارد تومان میباشد.

احداث ۱۷۱ کیلومتر راه در قالب ۲۷ قرارداد راه سازی در سطح استان اصفهان

بیش از ۱۰ درصد حمل و انتقالات کشور از استان اصفهان میگذرد. پس توسعه بزرگراه های استان اصفهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بر همین اساس سالانه بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان اصفهان در حال احداث میباشد. در مجموع ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد. محور های دلیجان، میمه – اصفهان، اصفهان- شیراز، اصفهان- نائین و اصفهان- شهرکرد، محور های مستعد تبدیل به آزاد راه هستند؛ همچنین بزرگراه ذوب آهن، اصفهان- کاشان، قم، اصفهان- دلیجان و اصفهان- شهرضا پر رفت و آمد ترین محور های استان اصفهان محسوب می‌شوند. علاوه بر این ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده‌اند که در دستور حذف و بازسازی قرار گرفته اند.

34 طرح راه سازی در چهارمحال و بختیاری به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر

محورهای باباحیدر به چلگرد، سورشجان به سودجان، محور حاشیه زاینده رود، ورودی و کمربندی اردل، بهسازی فرخشهر به خراجی و ناغان به کارون۴، لردگان به ایذه از طرح های راه سازی دارای ردیف ملی هستند که در مجموع با طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در حوالی استان چهارمحال و بختیاری حال احداث هستند. در طی این پروژه های بزرگ راه سازی، ۷۰۰ هکتار زمین به احداث این مسیر ها در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است. بودجه موردنیاز برای این طرح ها نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که در سال گذشته با تحقق نیمی از آن بخش‌هایی از راه‌های استان افتتاح شدند.

منبع اخبار راه سازی کشور : باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید