امروز 20 اردیبهشت 1403 04:49

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 20 اردیبهشت 1403 04:49

چطوری با درست کردن ترشی کسب درآمد کنید

ترشی از دسته چاشنی های جهانی است و کشورهای زیادی از آن در کنار غذای خود استفاده می‌کنند و قدمتی هزارساله دارد. در زمان‌های گذشته مادربزرگ‌های ما ترشی‌های خانگی درست می‌کردند . اگرچه امروزه نیز مادران زیادی این کار را انجام می‌دهند اما تولید ترشی خانگی به‌صورت کارخانه‌ای نیز ارائه می‌شود که می‌توان آن را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کرد.

اگر همیشه از ترشی سبزیجات لذت برده اید. یا صرفاً از طرفداران ترشی های لذیذ هستید، ممکن است به فکر راه اندازی تجارت ترشی خود افتاده باشید. ترشی یک غذای مرسوم در جهان است. اما در این تجارت چیزهای دیگری جز ترش و خوشمزه کردن سبزیجات وجود دارد. به این فکر کنید که چه نوع ترشی هایی درست می کنید، آیا آنها را در خانه درست می کنید یا در یک آشپزخانه تجاری، و کجا آنها را می فروشید. توجه داشته باشید. شما از همین الآن مانند هر تجارت دیگری، باید مطمئن شوید. که تمام قوانین قانونی را برای محافظت از خود و جلوگیری از سردردهای آینده به درستی می دانید.

کسب درآمد از تولید ترشی خانگی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تولید ترشی خانگی سرمایه‌ی اولیه اندک است. این کار می‌تواند از آشپزخانه منزل شما و در ابعاد کوچک شروع شود و نیازی به مکان بزرگ در ابتدا ندارد. پس از گذشت زمان و افزایش مشتری‌ها و کسب درآمد می‌توانید مکان بزرگ‌تری را برای کار خود در نظر بگیرید. این محصول می‌تواند به‌صورت فصلی ارائه شود. و محدویت فصلی ندارد. به‌عنوان‌مثال ترشی آلبالو را می‌توانید در فصل تابستان تولید کنید!

کسب وکار خانگی با درست کردن ترشی خانگی

 

بسیاری از سبزی‌ها در همه‌ی فصل‌ها در بازار موجود هستند و می‌توانید همیشه از آن‌ها برای کسب‌وکارتان بهره ببرید مانند قارچ (ترشی قارچ امروزه طرفداران زیادی پیداکرده است) یا بادمجان.

ترشی قابلیت صادر کردن هم دارد و می‌توانید از این راه سود زیادی به دست آورید.

قبل از شروع بهتر است با هم در مورد یک فرد صحبت کنیم که از این راه در آمریکا میلونر شده… .

میلیونر شدن گریلو با فروش خیارشور خانگی در گاری!

خلاقیت خنده دار است. چرا که گاهی اوقات یک کسب و کاری ایده آل از هیچ به وجود می آید. بیشتر هنرمندان و کارآفرینان موفق می شوند زیرا می دانند که ارزش ایده ها و خلاقیت ها به اندازه کاری است که شما برای آنها انجام می دهید. آنها همچنین می دانند که آنچه در این موفقیت ضروری است نفر اول بودن در اجرای آن ایده یا بکاربردن آن خلاقیت است.

تراویس گریلو یکی از این افراد است.

در سال 2007، گریلو به شدت به دنبال کار بود. و در هیچ جایی او را نمی خواستند. به جز نایک!.این کمی عجیب بود. اما نه نایک هم پس از اینکه گریلو دو ماه را صرف مصاحبه برای شغلی به عنوان طراح کفش کرد. یک کارگر داخلی دیگری را بجای وی استخدام کرد.

انتظارش تمام شد بنابراین تصمیم گرفت راه دیگری پیدا کند.

گریلو در یک خانواده ایتالیایی-آمریکایی بزرگ شد. خانواده ای که غذا در آن مهم بود. هر تابستان، گریلو ها با بطری شیشه ای پشت پنجره ترشی های خانگی درست می کردند. ترشی هایی که همه دوست داشتند. تراویس در همان زمان یک روز به دیدار والدینش رفت و ترشی خانگی مادر را در خانه خورد و متوجه شد. که می تواند با کمی بازاریابی هوشمندانه یک تجارت واقعی در دستانش باشد.

تراویس گریلو روی گاری ترشی اش نوشت “ترشی گریلو”. کمی بعد گریلو سریع یک برچسب طراحی کرد و “شروع به فروش دستور غذای خانواده اش کرد…

سپس او یک ماشین تهیه کرد، یک Cutlass Supreme Classic. این ماشین قدیمی و باحال بود و او فقط یک خنک کننده در عقب آن گذاشت و شروع کرد. به بالا و پایین رفتن در زمین های بیسبال و فریاد زدن: “ترشی هایت را بگیر!” دو تا ترشی فقط با یک دلار! و مردم می آمدند”

الآن 13 سال گذشته، مردم مدام می آیند. ترشی گریلو در حال حاضر بزرگترین خریدار شوید تازه در آمریکا تبدیل شده است. آنها در فروشگاه های Target و Whole Foods در سراسر این کشور هستند. که همیشه برای حضورشان در آنها یک رویا و برنامه بود.

مارک خیارشور دیگر فقط برای خیار شور نبود

ما وقتی بالاخره تراویس را در پشت کافی شاپ پرپیچ و خم بوستون که در آنجا وی را ملاقات کردیم پیدا کردیم ، او یک خنک کننده با نام تجاری Grillo’s Pickles به من داد. در حالی که تنقلات شگفت انگیزی در آنجا وجود داشت همگی با برند گریلو! (ترشی های نان و کره آنقدر خوب هستند که به سختی قابل تشخیص اند.)، همچنین پر از گرمکن و برچسب و کوزی آبجو و کلاه بود. حتی یک کتاب رنگ آمیزی مارک دار با این برند نیز وجود داشت. بله گریلو دیگر یک ترشی  در یک گاری نبود!.

تمام آن کالا از روز اول بخشی از Grillo بوده است. وقتی تراویس به گاری خیابانی ارتقاء داد. «ما لباس‌های ترشی پوشیدیم. ما تمام وسایل خود را ساختیم… و بعد از دو ماه در بوستون کامن، Whole Foods مرا پیدا کرد.”

این تعهد به برندسازی ثابت نتیجه داد و به زودی، ترشی گریلو در فروشگاه های Whole Foods در سراسر بوستون قرار گرفت. کسب و کار او به 1 میلیون دلار افزایش یافت. تراویس حتی اولین فروشگاه اختصاصی ترشی را در بوستون  افتتاح کرد.

در ابتدای مطلب ممکن بود فکر کنید این مسخره به نظر برسد. چه کسی با فروش ترشی از گاری خیابانی درامد یک میلیون دلاری دارد؟ ترشی چه چیز خاصی می تواند داشته باشد؟ اما پس از خوادن این مطلب، شما هم مثل من متوجه شدید که اشتباه می کنید.

تفاوت ترشی گریلو با سایرین در چیست؟

ترشی گریلو با یک ترشی معمولی سوپرمارکت تفاوت اساسی دارد. حتی زمانی که تجارت آن در سطح ملی گسترش یافته است. گریلو از یکپارچگی دستور پخت خود حمایت کرده. این یک تفاوت بزرگ ایجاد می کند: “من همواره خیار، سیر، شوید و فلفل را در آن شیشه تازه نگه داشته ام. من با استفاده از روغن ها و عصاره ها مانند هر شرکت ترشی دیگر این مراحل را نادیده نمی گیرم… . مطمئناً آنها مواد شیمیایی را در شیشه ها قرار می دهند. محصولات: کلرید کلسیم، بنزوات سدیم، Z5. متاسفانه برای ما و خوشبختانه برای گریلو هر چیزی که در یک Dorito می توانید پیدا کنید در این ترشی ها قرار داده شده است.

از سمت چپ: نیزه های شوید گریلو، چیپس شوید ایتالیایی، چیپس نان و کره، شوید ایتالیایی تند

از آنجایی که این شرکت فقط از مواد باکیفیتی که می‌خواهید در سالاد بخورید استفاده می‌کند. و از مواد نگهدارنده مورد علاقه برندهای دیگر اجتناب می‌کند. ترشی‌های گریلو 75 روز ماندگاری دارند. این ممکن است طولانی به نظر برسد. اما رقبای آنها ترشی هایی درست می کنند که می تواند تا چهار سال دوام بیاورد – که برای گریلو عجیب و غریب است!.

رمز موفقیت گریلو

گریلو که در میان فرهنگ غذایی ایتالیایی-آمریکایی بزرگ می‌شد. همیشه از ” افراد بالای 55 سال و بالاتر الهام می‌گرفت. او همواره به سوی ایتالیایی‌های قدیمی، روسی های قدیمی، خانم‌های یهودی قدیمی که بهترین سوپ توپ ماتزو را درست می‌کنند، می رفت.” او عاشق افرادی است که با احترام به مواد تشکیل دهنده آنها آشپزی می کنند. و حتی زمانی که ترشی گریلو به یک برند ملی تبدیل شده است. این حساسیت دنیای قدیم را حفظ کرده است.

ادی آندره، استاد بازاریابی Grillo’s، به صورت ساده بیان کرد: “ما محصول گران تری داریم، اما کیفیت بهتری دارد.” این کیفیت در حال نتیجه دادن است و هیچ نشانه ای از توقف را نشان نمی دهد. اگر در سفر بعدی خود به تارگت شیشه ای از Grillo را دیدید، آن را بردارید. ممکن است شما را شگفت زده کند.

جدای از این مطلب واقعی و انگیزشی با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. تا راه خود را در کسب و کار ترشی خانگی آغاز و گام های درستی در راه اندازی این کسب و کار بردارید.

از کجا شروع کنیم!

اگر قصد دارید یک تجارت تولید ترشی خانگی را راه اندازی کنید. یکی از اولین سوالاتی که باید به آن پاسخ دهید این است که چه صیفی جاتی را و چگونه می خواهید ترشی کنید. اگر قبلاً یک دستور پخت خانگی مورد علاقه دارید، ممکن است شروع خوبی باشد. اما همچنین می‌خواهید خودتان را از سایر ترشی‌های موجود در منطقه خود و ترشی‌های عمومی که هر کسی می‌تواند در مک‌دونالد یا غذاخوری محلی تهیه کند، متمایز کند.

مثال از نمونه های موفق خارجی در ترشی خانگی

راشل شاماه،

که شرکت Brooklyn Whatever را به همراه پسرش Abe Shamah اداره می‌کند ، توصیه می‌کند: «یک چیز کمی متفاوت بیاورید.» آنها خطی به نام Shpickles از محصولات ترشی شامل پوست هندوانه، لوبیا رشته‌ای، کلم بروکسل و مخلوط گل کلم و چغندر را ارائه می‌دهند. اما در هیچ یک از محصولات آنها خیار یا شوید پیدا نخواهید کرد.

الکساندر رادیسون،

که مدیریت کوئینز، مستقر در نیویورک The Pickling Poet – را بر عهده دارد، در تویتی گفت: آماده باشید. تا زمانی را برای آزمایش تکنیک‌ها و طعم‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا زمانی که یکی را پیدا کنید که با آوردن آن به بازار احساس جدیدی را وارد بازار کنید. او ترشی هایی مانند بامیه کاجون، خردل سه رنگ و حتی یک ترشی سوشی ساخته شده با کنجد و زنجبیل تولید کرده است.

وی می‌گوید: «یک سال طول کشید تا از مزه‌های مختلف را امتحان کنم و از شروع خود راضی شدم تا به توانایی‌هایم به‌عنوان یک ترشی‌ ساز به اندازه کافی مطمئن باشم. آن وقت بود که واقعاً این تجارت را شروع کردم».

رادیسون، که دیک شاعر نیز هست، گفت که تخصص او در ترشی و شعر در واقع با هم کار می کنند.

او می‌گوید: «در یک شعر، هر کلمه، هر علامت نقطه‌گذاری، هر خط شکسته باید معنی داشته باشد. “باید سنجیده و هدفمند انتخاب شود. و در ترشی درست کردن هم همین است. انتخاب اینکه کدام ادویه ها و چه مقدار از هر کدام به یک ترکیب می رود فرآیند مشابهی است. در عین حال، خلاقیتی که در دستور پخت ترشی خود به کار می برم به من آموخته است که علاوه برترشی شعرم را باز کنم (که معمولاً زمینی و مستقیم است) به فرم‌های روان‌تر و غنایی». این یعنی هرکار و حرفه ای که دارید باید با وجود شما آمیخته شود تا در آن کار موفق شوید.

مواد اولیه تولید ترشی خانگی و صیفیجات را از کجا تهیه کنید

در یک حالت ایده آل ممکن است با گسترش فعالیت های خود، ممکن است با کشاورزان محلی یا توزیع کنندگان مواد غذایی در مورد خرید صیفیجات و ادویه به صورت فله صحبت کنید. در این صورت مطمئناً هزینه خرید بصورت عمده  به جای قیمت سوپر مارکت برا شما که تازه کسب و کارتان را شروع کرده اید بسیار جذاب است و توان رقابت شما را با سایرین بالا خواهد برد. همچنین می توانید از سامانه تموک کمک بگیرید تا خریدی مستقیم از کشاورزان انجام دهید. در ادامه شما را با این سامانه خرید و فروش رایگان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

در کجا ترشی را تولید کنیم

برخی از مردم یک تجارت کوچک ترشی را در آشپزخانه خانه خود شروع می کنند، و این کار در واقع همان تولید ترشی خانگی واقعی است. در حالی که برخی دیگر بلافاصله یک فضای تجاری را انتخاب می کنند. یک کسب و کار خانگی این مزیت را دارد که هزینه اضافی برای اجاره ندارد، و بسیاری از ایالت ها و مناطق محلی مقررات خاصی برای مشاغل خانگی دارند.

راب سوفرت، که Epic Pickles را در یورک، پنسیلوانیا اداره می کند، به یاد می آورد: «در اوایل چهار یا پنج سال اول کسب و کارم، آن را در آشپزخانه خانه ام تولید می کردم. سوفرت که می‌گفت ترشی‌های تند یکی از محبوب‌ترین پیشنهادهای او هستند، و در ادامه کار در یک مقطع حداقل سه اتاق داشت که به تهیه ترشی و برچسب زدن شیشه‌ها برای فروش اختصاص داشت. وکلا خانه اش را درگیر این کار کرده بود.

کار کردن در خانه برای همه مناسب نیست:

اگر فضای کوچک یا خانواده بزرگی دارید، طبیعتاً ممکن است بخواهید یک فضای اختصاصی برای شروع پیدا کنید. با بزرگ‌تر شدن کسب‌وکار، سوفرت در نهایت فضایی در نزدیکی خانه‌اش را که قبلاً متعلق به یک نانوایی بود، اجاره کرد و تجهیزات پخت و پز دست دومی را خریداری کرد و در حالی کسب و کار خود را کمی حرفه ای کرد. که تجهیز آن را با هزینه نسبتاً ارزان انجام داد. استفاده از سایت های آنلاین به هزینه های خرید تجهیزات لازم برای راه اندازی یک آشپزخانه تجاری کمک کرد.

فروش و تولید ترشی خانگی

سوال دیگری که باید دریابید این است که پس از تولید ترشی خانگی خود آنها را دقیقا کجا بفروشید.

یک پیشنهاد جالب برای فروش تولیدات خود بصورت مستقیم به فروشگاه های بزرگ بدهید!

همانطور که کارمندان اداری مانند وکلاء می توانند فضایی کاری مشترکی را در دفاتر کار به اشتراک بگذارند، ویا آرایش گران یک صندلی را در مغازه ای اجاره می کنند. در بسیاری از شهرها مشاغلی با ترتیبات مشابه برای مشاغل آشپزی دارند که می توانند فضای آشپزخانه را حتی بدون نیاز به پرداخت پول برای کل رستوران یا منطقه به صورت کمیسیون فروش اجاره دهند.

کار در چنین فضایی می تواند به شما در صرفه جویی هزینه کمک کند و راه خوبی برای برقراری ارتباط با سایر مشاغل در حال رشد مواد غذایی باشد. مانند هر اجاره‌ای، مطمئن شوید که متوجه شده‌اید برای چه چیزی پول می‌دهید البته اگر فضا، دسترسی و امکانات لازم برای شرکت ترشی‌سازی خود را داشته باشید شروع بهتری است. اما باید به یاد داشته باشید زمانی وارد مذاکره برای این پیشنهاد جذاب خود با دیگران شوید که کیفیت تولیدات خود را به جایی رسانده باشید که درخور مذاکره برای پیشنهاد باشد.

نمونه ای از روش های فروش یک فرد موفق

سئوفرت گفت که پس از دعوت از همسایگانش برای تست نمونه‌ از کالاهایش، شروع به فروش آنها در رویدادهای ساعت خوش در منطقه کرد. راشل شامه گفت که او و پسرش ترشی ها را در نمایشگاه‌های خیابانی و بازارهای بسیار شلوغ محلی می‌فروختند. و این به آنها این فرصت را می‌دهد تا ببینند که مشتریان واقعاً از این محصول لذت می‌برند.

با بزرگتر شدن، ممکن است فراتر از فروش مستقیم به فروش به خرده فروشی ها یا توزیع کنندگان یا رستوران ها بروید. سئوفرت گفت که طعم متفاوت تولیدات آنها به صورت دهان به دهان به دیگران می رسید. بنابراین مطمئن شوید که محصول با کیفیت را در مقادیری که قول می دهید ارائه کنید تا شهرت شما همیشه به نفع شما باشد.

فروش آنلاین

فروش آنلاین همچنین به فروشندگان کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند. می توانید وب سایت خود را بسازید و طراحی کنید. یا از سرویسی استفاده کنید که به شما کمک می کند تصاویر و قیمت محصولاتی را که برای فروش دارید آپلود کنید.

سئوفرت گفت که رفتن به نمایشگاه های مواد غذایی خاص نیز می تواند به معرفی جهان در میان علاقه مندان به ترشی کمک کند. جشنواره های ترشی در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین ممکن است یکی از آنها خیلی دور از شما نباشد. جهانی فکر کنید تا موفقیت بیشتری بدست آورید.

تجارت تولید ترشی خانگی خود را قانونی نگه دارید

چه در حال فروش ترشی خانگی باشید و چه در یک آشپزخانه اختصاصی کار می کنید. مطمئناً کارشناسان بهداشت و یا سازمان های مربوطه به سراغ شما خواهند آمد. بنابراین مقرراتی مربوط به این امورومجوز های لازم را پیگیری کنید. شما همچنین ممکن است مشمول مقررات سازمان غذا و دارو باشید. شما می توانید به دفاتر اصناف مربوطه خود در شهر ها و یا مراکز بهداشت رفته د در مورد هر گونه سوال در مورد مقررات آن و الزامات قانونی خود اطلاعات لازم را بدست آورید.

همچنین ممکن است بخواهید با کارشناسان حقوقی و حسابداری مشورت کنید تا نوع سازمان تجاری مناسب را بیابید. و از منظم بودن دفاتر و مالیات خود مطمئن شوید. اگر به اندازه کافی بزرگ شوید که کارمندان را بیاورید، احتمالاً مقررات دیگری خواهید داشت که باید در مورد حقوق، بیمه کارگران و موارد دیگر را رعایت کنید.

کارشناسانی که با آنها صحبت می‌کنید ممکن است حتی توصیه‌های مفید دیگری نیز داشته باشند: شامه گفت که وکیلش به او توصیه کرده است. که از کلمه “ترشی” برای نام تجاری استفاده نکند. زیرا او برند خود را محدود کرده و آینده تولیدات غذایی خود را محدود به این نام خواهد کرد. بنابراین بزرگ فکر کنید تا شرکت تان فراتر از انواع ترشی‌ها گسترش یابد.

نکاتی برای فروش بیشتر تولید ترشی خانگی

برای آن‌که بتوانید ترشی خانگی تولیدی خود را بیشتر بفروشید و مشتری‌های بیشتری را جذب کنید بهتر است به نکات زیر دقت داشته باشید:

مواد مرغوب

  • از مواد مرغوب استفاده کنید. مواد مرغوب کیفیت ترشی شما را افزایش می‌دهد. هر چه کیفیت تولید شما بالاتر باشد مشتری‌های بیشتری نیز خواهید داشت. کیفیت به‌نوعی تبلیغی برای کار شماست.

کیفیت بالا

  • از سرکه خانگی استفاده کنید. تا جایی که می‌توانید سعی کنید مواد شما به‌صورت صنعتی تهیه نشده باشد. یکی از مهم‌ترین اجزاء ترشی، سرکه آن است. اگر سرکه مصرفی شما صنعتی باشد تا حد زیادی از کیفیت محصول شما کاسته می‌شود. و این امر را بعنوان یک نکته مثبت به مشتری خود یادآوری کنید. امروزه مردم در حال بازگشت به سنت های خود هستند این را به یاد داشته باشید.

بهداشت

  • بهداشت را رعایت کنید. ارائه محصولی با رعایت بهداشت کامل از ویژگی‌هایی است که هر محصولی به‌ویژه محصول‌های خانگی باید داشته باشند. کافی است مشتری شما کوچک‌ترین آلودگی در ترشی شما ببینند در این صورت کسب‌وکار شما به‌طورکلی تعطیل خواهد شد!!!! سعی کنید از کارگاه و مکان تولیدی خود فیلم و عکس تهیه کنید و آن را در پیج شخصی خود برای جلب نظر مشتری قرار دهید تا به بهداشتی بودن محصولات شما اطمینان بیشتری دهد.

تنوع محصولات

  • تنوعی از تولید ترشی خانگی داشته باشید. مردم اقوام و مناطق مختلف دارای طبع‌های متفاوتی هستند. اگر ترشی‌های متنوعی داشته باشید، مشتری‌های بیشتری را جذب می‌کنید.

تبلیغات

  • همانطور که از یک ضرب المثل قدیمی شنیده ایم. “مردم عقلشان به چشمشان است!” این ضرب المثل را همواره به یاد داشته باشید و نکته مثبت آن را که همان شیک بودن بسته بندی و آنچه تولید کرده اید است را در تولیدات خود بکار گیرید. بنابراین بسته‌بندی را فراموش نکنید. بسته‌بندی‌های تمیز، فانتزی و زیبا به فروش ترشی شما کمک می‌کند. بسته‌بندی خاص نیز تأثیر زیادی بر روی افراد می‌گذارد و می‌توانند به مشتری دائم شما تبدیل شوند.

بسته بندی زیبا برای ترشی خانگی

تبلیغات را به یاد داشته باشید. امروزه وسایل زیادی در دسترس شما برای تبلیغات است. تبلیغات شما را به بقیه می‌شناساند. می‌توانید در تبلیغات نکات مثبت ترشی خود را بیان کنید. در ادامه روشی جذاب و بدون هزینه را به شما معرفی خواهیم کرد. تا تبلیغات رایگان در فضای مجازی داشته باشید.

انواع ترشی خانگی

برخی از انواع ترشی‌های خاص عبارت‌اند از:

ترشی هفت‌بیجار

ترشی هفت‌بیجار در بیجار و شمال کشور به دو صورت متفاوت تهیه می‌شود. ترشی تهیه‌شده در  هفت‌بیجار شامل هفت میوه، هفت سبزی معطر، هفت نوع ادویه محلی و سرکه هفت‌ساله محلی است که نشان از قدمت بالای این ترشی دارد.

ترشی بندری بندرعباس و بوشهر

این ترشی که به نام بندری نیز شناخته می‌شود در شهرهای جنوبی کشور تهیه می‌گردد. این ترشی دارای طبع گرم و تندوتیز است.

ترشی انبه سیستان و بلوچستان

ترشی انبه قصرقند یکی از معروف‌ترین ترشی‌های استان سیستان و بلوچستان است به‌طوری‌که به‌عنوان سوغات به شهرهای مختلف کشور و حتی به سایر کشورها صادر می‌شود.

ترشی خانگی انبه

گیلان و مازندران

شهرهای شمالی به دلیل کشت صیفی‌جات بیشتر ترشی‌هایی تولید می‌کنند که از محصولات خودشان کشت می‌شود. در استان گیلان ترشی بادمجان، بامیه و سیرترشی طرفداران زیادی دارد.

ترشی بامیه

ترشی بامیه یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که به دلیل اینکه بامیه فقط در فصل پاییز در بازار موجود است در فصل پاییز تهیه می‌شود. این ترشی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود بامیه برای سلامتی نیز مفید است.

ترشی خرفه

خرفه از گیاهان مفید برای بدن ازجمله اثر تب‌بُر، تصفیه‌کننده خون، تسکین‌دهنده حرارت درونی، برای رفع عطش  است و ترشی آن نیز خواص زیادی دارد. خرفه که گیاهی خودرو است را می‌توان هم به‌صورت خام و هم به‌صورت پخته مصرف کرد. این گیاه که در بین مردم نوعی علف هرز شناخته می‌شود سرشار از مواد معدنی است. این ترشی مخصوص شهر اراک است.

ترشی خانگی خرفه

نمایی از ترشی خرفه

در پایان

امروزه همه به دنبال خرید محصولات خانگی هستند و معتقدند که کیفیت محصولات کارخانه‌ای پایین است. این محیط می‌تواند فرصتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی و تولید برخی از مواد غذایی‌ها و چاشنی ها باشد.

اگر به دنبال این کار هستید دلیل موفقیت شما قطعا تفاوتی خواهد بود که در ایده شما است. شما تفاوت مناسب در این کار را با سایرین پیدا کنید و پشت کار لازم را داشته باشید. قطعاً به نتیجه خواهید رسید. و در کمتر از چند سال شما معروف شده اید و به ثروت رسیده اید.

همانطور که در بالا اشاره کردم امروزه برای فروش محصولات از روش های نوین اینترنتی می توانید بهره گرفته و از این طریق می توانید حتی محصولات خانگی خود را در معرض دید افراد بیشتری بگذارید. برای این امر دیگر نیاز نیست هزینه کنید و سایت راه اندازی کنید اگرچه این امر هم به نوبه خود مزایای فراوانی دارد اما جدای از هزینه اولیه برای ساخت یک سایت شما نیاز به پشتیبانی آن توسط یک تیم حرفه ای دارید تا بتواند سئو سایت شما را افزایش داده و رتبه سایت تان را در گوگل بالا بیاورد که خود مستلزم هزینه های زیادی است.

بهترین راهکار برای فروش در فضای مجازی چیست؟

اما چه کنیم؟ شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و گروه ها یا کانال های موجود در واتساپ یا تلگرام شاید گزینه مناسبی برای حضور و فروش کالاهایتان در فضای مجازی باشد. اما بدلیل تخصصی نبودن این فضاها بازخورد مناسبی نیز ندارند.

البته ممکن است به ذهن تان هم بیاید از دیجی کالا و یا سایت باسلام و امثال آن کمک بگیرید تا بتوانید فضایی درخور برای کسب و کارتان داشته باشید. ولی در این مکان ها متاسفانه می بایست به ازای فروشی که دارید درصدی را به صاحبان این سایت ها پرداخت کنید!

اما راهکار مناسب برای حضور و فعالیت کسب و کار در فضای مجازی که بتواند به نیاز های یک کسب و کار به بهترین نحو پاسخ دهد کجاست؟ ما به شما اپلیکیشن یا سامانه تخصصی تموک را پیشنهاد می کنیم.

تموک بدون پرداخت هیچ هزینه ای شما و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کرده و شما می توانید از طریق این سامانه وارد دسته بندی محصولات خانگی شده و به خرید و فروش انواع محصولات خانگی بپردازید و کسب و کارتان را در آن مدیریت نمائید.

اگر مطلب بالا را دوست داشتید  و برای شما مفید بود لطفا از ما حمایت کرده و با ورود، نصب و استفاده از سامانه تموک و همچنین معرفی آن به دوستان خود، انگیزه ما را در راهی که برای شما قدم گذارده ایم دوچندان کنید.

همچنین اگر این مطلب می تواند برای دوستانتان مفید باشد می توانید این مطلب را برای آن ها ارسال کنید تا دیگران را از مطالعه برای پیشرفت در کسب و کار شگفت زده کنید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

2 پاسخ به “چطوری با درست کردن ترشی کسب درآمد کنید”

  1. سامان عزیزی گفت:

    راه های کسب درآمد؟
    چطور درآمد کسب کنیم؟
    چطور بفروشیم؟
    از کجا ایده بگیریم؟
    چی بفروشیم؟
    چطور ثروت ایجاد کنیم؟
    از کجا میشه پول درآورد؟
    الآن کجا سرمایه گذاری میشه کرد؟
    بازار خرید و فروش چی بهتره؟
    چطور پولدار بشیم؟
    روی چی سرمایه گذاری کنیم؟
    چطوری از اینترنت کسب درآمد داشته باشیم؟
    چطوری میشه از اینترنت پول درآورد؟
    راز ثروتمند شدن چیست؟
    ثروتمندان از کجا پول درمیارن؟
    چطوری زودتر ثروتمند بشم؟
    سرمایه گذاری خوبه یا نه؟
    چی بفروشم؟
    چی بخرم که سود بیشتری کنم؟
    سود الآن تو چیه؟
    سود چه کالاهایی بیشتره؟
    چطوری میشه بیشتر سود کنیم؟
    چطوری میشه درآمد بیشتری کسب کرد؟
    راه های کسب درآمد چیه؟
    چه شغل دومی خوبه؟
    شغل دوم را از کجا پیدا کنم؟
    چه شغل دومی داشته باشیم؟
    چطوری شغل دوم ایجاد کنم؟
    آیا از اینترنت میشه به شغل دوم دست پیدا کرد؟
    درآمد شغل دوم چقدر باشه خوبه؟
    چطوری شغل دوم انتخاب کنم؟
    از کجا میشه یه شغل خوب پیدا کرد؟
    شغل دوم خوب را از کجا پیدا کنم؟
    کار پاره وقت با درآمد بالا را چطوری ایجاد کنیم؟
    از شغل پاره وقت چقدر میشه درآمد ایجاد کرد؟
    شغل خوب چه شغلیه؟
    شغل دوم خوب را از کجا پیدا کنم؟
    چطور میشه شغل ایجاد کرد؟
    کارآفرینی چیست؟
    چطور کارآفرین باشیم؟
    برای کارآفرینی از کجا شروع کنم؟
    کارآفرین ها از کجا شروع کردند؟
    درآمد یک کارآفرین چقدر است؟
    ثروت کارآفرینان چقدر است؟
    میخوام پولدار بشم چیکار کنم؟
    آیا با درس خوندن میشه پولدار شد؟
    چطور از علم ثروت ایجاد کنیم؟
    چطور پولسازی کنیم؟
    پول را از کجا میشه بدست آورد؟
    درآمد چه شغلی بیشتره؟
    برای شغل دوم چه کاری پیشنهاد میکنید؟
    بهترین شغل چه شغلیه؟
    بهترین کار چه کاری هست؟
    چطور به درآمد بیشتری برسیم؟
    همه اینها مطالبی هستند که ما دنبالشیم از کجا میشه بهشون رسید لطفاً در این موارد هم برامون مطلب بزارید
    ممنون

    • drsistani گفت:

      با سلام
      ممنون از توجه شما.
      حتما درباره موضوعاتی که فرمودید مطلب خواهیم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید