امروز 9 اردیبهشت 1403 04:35

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 9 اردیبهشت 1403 04:35

ریمارکتینگ در بازاریابی هوشمند چیست

در مقاله ریتارگتینگ با افزایش فروش توسط این استراتژی در بازاریابی هوشمند، معرفی مخاطبان هدف و روش بازگرداندن مخاطبان از دست رفته آشنا شدیم. ریمارکتینگدر ادامه به معرفی این استراتژی موفق در بازاریابی هوشمند میپردازیم.

تفاوت ریتارگتینگ و ریمارکتینگ در بازاریابی دیجیتال

همانطور که گفتیم هر دو این استراتژی ها هدفی مشترک را دنبال میکنند. retargetting به معنای هدف گذاری مجدد و remarketing بازاریابی مجدد میباشد. تفاوت عمده میان این دو استراتژی بازاریابی در پلتفرم های آن‌ها است. تبلیغات ریمارکتینگ در پلتفرم های مشهوری از جمله گوگل و فیس بوک صورت میگیرد و برای جذب دوباره کاربران از ریتارگتینگ استفاده میکند. ریتارگتینگ یکی از مهمترین بخش های تبلیغات هوشمند در وب سایت‌ های پر بازدید میباشد.

ریمارکتینگ چطور کار میکند؟

ریمارکتینگ توسط جمع‌آوری اطلاعات از رفتار کاربران در وب سایت شما انجام میشود. یکی از این روش ها که در مقاله جمع آوری اطلاعات به آن اشاره کردیم، کوکی ها هستند. مرورگر توسط این کوکی ها، صفحات بازدید شده، رفتار و مشخصات عمومی کاربران را به خاطر میسپارد. بازاریابی با استراتژی ریمارکتینگ با استفاده از این اطلاعات کاربران را دوباره به وب سایت شما جذب خواهد کرد.

چرا ریمارکتینگ برای جذب مشتری جواب میدهد؟

یکی از بزرگترین چالش های فروش در تجارت الکترونیک، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری میباشد. بسیاری پیش می‌آید که کاربران جذب سرویس یا محصولات کسب و کار شما می‌شوند، اما خریدی انجام نمی دهند. یا محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کرده و آن را رها میکنند.همین کاربران پتانسیل خرید این محصولات را در زمانی دیگر خواهد داشت. اینجا است که ریمارکتینگ قدرت خود را نشان میدهد. در استراتژی موفق ریمارکتینگ به دلیل تقویت ارتباط قبلی با کاربران توجه آن‌ها را به تبلیغ شما جلب میکند. وقتی محتوای تبلیغ برای کاربران آشنا به نظر برسد درصد کلیک بر روی لینک وب سایت شما بسیار بالا میرود.

در ریمارکتینگ بر روی چه چیزی تمرکز کنیم؟

اولین چیزی که می بایست بررسی کرد این است که چرا کاربر سبد خرید خود را ترک میکند؟ یا محصولی که بازدید بالایی دارد چرا به فروش منجر نمیشود؟ در جواب به این سؤالات میتوانید نقشه هدف برای بازگرداندن مشتریان بالقوه را ترسیم کنید. یکی از دلایل سبد های خرید رها شده میتواند مقایسه قیمت با دیگر فروشندگان همین کالا یا خدمات باشد. پس یکی از استراتژی های راهبردی گذاشتن تخفیف ویژه بر روی این محصولات پر بازدید میباشد.

ریمارکتینگ و فروش بیشتر در وب سایت شما

پتانسیل ریمارکتینگ فقط به بازگرداندن کاربران قبلی تمام نمیشود. یکی از هدف های ریمارکتینگ حفظ مشتریان فعلی شما هستند. این کاربران تجربه خرید از وب سایت شما را دارند و تقریباً هر شرایط بهتری بر روی محصولات اعمال شوند یا تبلیغاتی مشابه در وب سایت‌ های پر بازدید ببینند، قطعاً بیشتر از دیگر کاربران به این تبلیغات هوشمند واکنش نشان میدهند.

روش ریمارکتینگ در گوگل ادز Google Ads

ریمارکتینگ در گوگل توسط شناسه تبدیل یا Conversion ID در حساب گوگل ادز شما انجام میپذیرد. برای شروع این استراتژی باید از تگ ریمارکتینگ (remarketing tag) استفاده کنید. برای بدست آوردن شناسه تبدیل به وب سایت گوگل ادز رفته و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از منوی ابزار (Tools) مدیریت بازدیدکنندگان (Audience Manager) را انتخاب کنید.
  2. جزئیات (Details) را از Google Ads tag card انتخاب کنید و بر روی ایجاد تگ ریمارکتینگ (Set up tag) کلیک کنید.
  3. پس از آن از قسمت Google Ads tag ، استفاده از مدیریت تگ (Use Tag Manager) را باز کنید و شناسه تبدیل خود ( Conversion ID) را کپی کنید.
    حالا میتوانید به مدیریت تگ در گوگل (Google Ads Remarketing Tag) رفته و با استفاده از این شناسه، یک تگ ریمارکتینگ بسازید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

    • در وب سایت Tag Manager از قسمت ایجاد تگ جدید (New Tag )، سپس پیکربندی تگ (Tag Configuration ) و در نهایت Google Ads Remarketing را انتخاب کنید.
    • شناسه تبدیل خود را وارد کرده و بر روی فعال سازی (Triggering) کلیک کنید.
    • صفحاتی که برای فرایند Remarketing در نظر گرفته‌اید را برای اضافه کردن تگ انتخاب کنید.

چطور صفحات در وب سایت را برای ریمارکتینگ انتخاب کنیم؟

مسلماً سرمایه‌گذاری بر روی صفحاتی که در کانون توجه مخاطبان قرار ندارند جواب نخواهد داد. پس این صفحات شامل همه ی محصولات نیز نمیشود. همینطور مسیر که کاربران برای رسیدن به صفحه پر بازدید را طی میکنند در ریمارکتینگ بسیار مهم است. گاهی اوقات تصور می‌شود که صفحات فرود (Landing Pages) بیشترین پتانسیل را برای ریمارکتینگ دارند، اما اینطور نیست. فرایند انتخاب صفحات در این استراتژی باید با حساسیت بالایی انجام شود تا بتوانید نتیجه دلخواه را از آن‌ها دریافت کنید.

مزایای ریمارکتینگ برای استارتاپ ها

از مهمترین تأثیرات ریمارکتینگ در کسب و کار های جدید افزایش نرخ تبدیل یا Conversion rate میباشد. تبلیغات گسترده میتواند هزینه های زیادی را برای کسب و کار شما دربرداشته باشد. با استراتژی ریمارکتینگ علاوه بر کاهش هزینه تبلیغات بر روی کاربران هدف سرمایه‌گذاری کنید. از دیگر مزایای ریمارکتینگ یادآوری برند تجاری شما در ذهن مخاطبان است. مزایای کلی این استراتژی را در ادامه بررسی کنید.

  • افزایش نرخ تبدیل یا Conversion Rate
  • تبلیغات هدفمند و کاهش هزینه‌ها
  • یادآوری برند تجاری در ذهن مخاطب
  • افزایش فروش محصولات یا خدمات

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید