امروزه تجارت الکترونیک (E-commerce) یا خرید و فروش آنلاین از ضروری ترین کارها برای یک کسب و کار است. با اینکه کسب و کار های زیادی خود را به فضای مجازی منتقل کرده اند، هنوز تجارت هایی هستند که نمیدانند از کجا شروع کنند. رقابتی که امروز میان کسب و کار های آنلاین در فضای مجازی شکل گرفته را دست کم نگیرید! دیجیتال مارکتینگ تنها راه افزایش درآمد و بازدید از کسب و کار شما است. در ادامه شما را با پلتفرم و ابزارهایی آشنا میکنیم که با آنها میتوانید به راحتی تجارت خود را الکترونیک کنید.
ساخت وب سایت فروشگاهی رایگان در وردپرس
وقتی سخن از وب سایت فروشگاهی میشود، واژههایی مثل دامنه، هاست، وردپرس، ووکامرس و پلاگین ها را بسیار خواهید شنید. اولین قدم در ایجاد تجارت الکترونیک پس از تهیه دامنه و هاست، ساخت وب سایت است. وردپرس کار را برای شما بسیار آسان میکند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که با داشتن فضایی گرافیکی و قابلیت اضافه کردن امکانات مختلف به شما این امکان را میدهد تا یک وب سایت در زمینه ی دلخواهتان بسازید. برای آشنایی بیشتر با وردپرس اینجا را بخوانید.
ساخت فروشگاه خرید و فروش آنلاین اختصاصی
اگر به دنبال این هستید که یک فروشگاه کاملاً اختصاصی و به سلیقه خود طراحی کنید و هیچ محدودیتی در ایجاد قابلیت های موردنیاز خود نداشته باشید، طراحی وب سایت اختصاصی را به شما پیشنهاد میکنیم. در طراحی اختصاصی وب سایت، شما فقط طرح و قابلیت های مدنظر خود را سفارش میدهید و فروشگاه آنلاین به شما تحویل داده میشود. برای سفارش وب سایت اینجا را کلیک کنید.
نصب بهترین پلاگین ها در وردپرس
پلاگین ها ابزاری هستند که قابلیتهای مختلف را به وب سایت شما اضافه میکنند. ووکامرس یکی از معروف ترین پلاگین برای تبدیل وب سایت شما به یک فروشگاه آنلاین است. بیش از ۹۰ درصد فروشگاه های آنلاین از این افزونه برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. دیگر افزونه های مشهور در این زمینه عبارتند از:
- WooCommerce Stock Manager افزونه مدیریت موجودی انبار
- EDD مدیریت و فروش محصولات دیجیتال
- Shopify مدیریت و نمایش محصولات فروشگاه و سبد خرید
- BigCommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیکی کاملاً میزبانی شده
- Woocommerce Zarinpal پرداخت امن زرین پال
- Persian Woocommerce SMS اطلاع رسانی اس ام اس ووکامرس
- Yoast SEO بهینه سازی سئو محتوای فروشگاه
شما میتوانید با چند کلیک ساده این پلاگین ها را از پنل مدیریت وب سایت خود نصب کنید.
ووکامرس پلتفرمی برای تجارت الکترونیک
برای نصب و راه اندازی افزونه ووکامرس، پس از ورود به پنل وب سایت، از بخش افزونه ها بر روی افزودن کلیک کنید. در قسمت جستجو عبارت Woocommerce یا ووکامرس را تایپ کرده و آن را نصب کنید. پس از نصب و فعال سازی میتوانید این افزونه را در لیست ابزارها مشاهده کنید. برای پیکربندی ووکامرس فقط لازم است به منوی پیکربندی افزونه رفته و مشخصات مربوط به فروشگاه اینترنتی، واحد پولی و واحد محصولات خود را ویرایش کنید. درصورتیکه درگاه پرداخت تهیه کرده باشید، از تب پرداخت ها ( بالای صفحه) روش پرداخت خود را انتخاب و اطلاعات مربوط به درگاه پرداخت را وارد کنید.
تغییر ظاهر فروشگاه با معروف ترین قالب ها
یکی از مواردی که کاربران به آن بسیار توجه میکنند ظاهر وب سایت شماست. قالب هایی آماده متناسب با کاربرد وب سایت شما طراحی شدهاند که میتوانید آنها را بر روی فروشگاه خود نصب کنید. معروف ترین قالب های فروشگاهی را در زیر مشاهده کنید:
- قالب وودمارت پلاس
- قالب فروشگاهی دیجی لند، Digiland
- قالب فروشگاه ایرانی نگارشاپ
- قالب فروشگاهی بسا، Besa
- قالب فروشگاهی اتوماتیک، Automatic
معرفی وب سایتهایی جامع ابزار تجارت الکترونیک
پیدا کردن وب سایتهایی جامع برای بررسی قالب ها، افزونه های پر طرفدار و مطالب جدید در مورد تجارت الکترونیک ممکن است چالش برانگیز باشد. در اینجا ما وب سایتهایی جامع در این زمینه را به شما معرفی میکنیم.
ترفند های افزایش فروش آنلاین در تجارت الکترونیک
با رعایت این نکات میتوانید کاربران را بیشتر در وب سایت خود نگه دارید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.
یک ویترین قابل دسترس در فروشگاه آنلاین خود بسازید
قابلیت دسترسی از مهمترین اصول وب سایت فروشگاهی است. صفحه ی اصلی شما باید ویترینی از فروشگاه باشد. ویترینی که گویای تنوع محصولات و دسته بندی فروشگاه باشد. طراحی بنر و اینفوگرافیک ها میتواند نمای جذابی را به وب سایت شما بدهد.
ایجاد دسته بندی های مرتبط و صفحه لندینگ محصولات
رعایت سلسله مراتب در ایجاد دسته بندی و ایجاد دسته هایی آشنا برای کاربران در تجربه کاربری آنها از فروشگاه شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ایجاد صفحه های لندینگ یا همان صفحه های توضیح و معرفی دسته بندی ها پتانسیل جذب بیشترین بازدید را به خود دارند.
برای محصولات تصاویری منحصر به فرد با برند خود قرار دهید.
اگر میخواهید وب سایت شما مورد توجه مخاطبان قرار گیرد تصاویری جدید و طراحی شده در وب سایت خود استفاده کنید. استفاده از تصاویری آماده در سطح اینترنت یک نقطه ضعف به حساب می آید. تصاویری منحصر به فرد با برند تجاری شما مورد پسند مشتریان هستند.
افزودن نظرات، بررسی تخصصی و توضیحات ویژه هر محصول را فراموش نکنید.
اولین چیزی که کاربران در خرید خود درنظر میگیرند تعداد و امتیاز دیگر خریداران به محصولات است. بررسی تخصصی و توضیحات کامل منحصر به هر محصول میتواند کاربران را مدت ها در فروشگاه شما نگه دارد.
فروشگاه آنلاین خود را برای سئو بهینه سازی کنید.
یک فروشگاه آنلاین به وبلاگ نیاز دارد تا بازدید روزانه خود را افزایش دهد. علاوه بر تولید محتوای حرفهای در توضیحات محصولات و انتخاب عناوین مرتبط، بر مقالات بروز و مفید متناسب با موضوع کسب و کار خود سرمایهگذاری کنید.
اعتماد مخاطبان خود را جذب کنید
بازگشت وجه مسأله ای مهم در تجارت الکترونیک است. مشتریان شما در صورتی که امکان بازگشت وجه را در شرایط مشخص در وب سایت شما مشاهده کنند، بیشتر برای خرید ترغیب میشوند. از روشهایی دیگر برای جلب اعتماد کاربران کسب نماد هایی است که اعتبار فروشگاه شما را نشان میدهد. دریافت نماد اعتماد الکترونیک ، نشان ثبت سامانه های دیجیتال و نشان عضویت اتحادیه کسب و کار های مجازی از دسته نماد هایی هستند که برای فروشگاه شما ضروری اند.