امروز 17 اردیبهشت 1403 14:58

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 17 اردیبهشت 1403 14:58

شناسایی بازار هدف در AI Marketing با هوش مصنوعی

قبلاً با اهمیت جمع آوری اطلاعات در تبلیغات هوشمند آشنا شدیم. قدم بعدی در AI Marketing شناسایی باز هدف و گرفتن تصمیمات کاربردی بر روی این داده هاست. هوش مصنوعی با هدف افزایش سرعت و دقت در دیجیتال مارکتینگ بهترین پیشنهاد های تبلیغاتی را بر اساس تمایلات کاربران به آن‌ها نمایش میدهد. در ادامه به استراتژی های شناسایی بازار هدف میپردازیم.

چرا شناسایی بازار هدف اینقدر مهم است؟

یک کسب و کار آنلاین برای افزایش بازدید و مشتریان خود نیاز به شناسایی دقیق بازار هدف دارد. اهمیت بازار هدف به دلیل اطلاعاتی است که در اختیار صاحبان کسب و کار قرار میدهد تا بتوانند در انتخاب استراتژی و پیش‌بینی فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ آینده موفق عمل کنند. هوش مصنوعی این فرایند را با بازده بیشتر در کمترین زمان ممکن میسازد. در ادامه با عملکرد هوشمند بازاریابی و ویژگی های بازار هدف بیشتر آشنا خواهیم شد.

با AI Marketing با ابهامات برای همیشه خداحافظی کنید

یکی از دغدغه ها در کسب و کار همیشه ابهاماتی است که در تعیین استراتژی برای جذب مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری نهایی با آن مواجه هستند. درحالیکه امروز بیش از ۷۶ درصد کاربران انتظار دارند شما از نیاز های آن‌ها آگاه باشید. در گذشته شرکت ها از روش ”بزن به هدف یا شکست بخور” استفاده میکردند که هزینه های بسیاری برای آن‌ها در بر داشت. اما AI Marketing در این زمینه بسیار خوب عمل میکند و با هوشمند سازی فرایند دیجیتال مارکتینگ هزینه‌ها را بطور قابل توجهی کاهش میدهد.

مشتری های پنهان را از دست ندهید

بسیاری از کسب و کار ها در گذشته حداقل از وجود ۲۵ درصد از مشتریان خود بی‌خبر بودند. هوش مصنوعی با جمع آوری داده کاربران و استخراج اطلاعات موردنیاز بر اساس عبارات جستجو و ویژگی آنها، مشتریان بالغوه در کسب و کار شما را نیز جذب خواهد کرد. علاوه بر این، الگوریتم های هوشمند بازاریابی میتوانند رابطه میان کاربران را مانند گره های متصل به هم پیدا کنند و پیشنهاد هایی را متناسب با آن‌ها را نمایش دهد.

نقش هوش مصنوعی در تبلیغات هوشمند

دقت و عملکرد تبلیغات هوشمند به الگوریتم های هوش مصنوعی باز میگردد. ماشین لرنینگ (ML ) و پردازش زبان طبیعی (NLP ) از تکنیک هایی هستند که رفتار کاربران را بر اساس وب سایت‌ های باز دید شده و عبارات جستجوی آن‌ها آنالیز میکنند تا تبلیغات را برای آنها بطور هوشمند شخصی سازی کنند. در اینجا میتوانید با الگوریتم های هوش مصنوعی در بازاریابی الکترونیک بیشتر آشنا شوید.

بهترین استراتژی ها برای جستجوی Target Market

هوش مصنوعی از سه استراتژی برتر برای جستجوی جامعه هدف استفاده میکند. اولین استراتژی بخش بندی یا Segmentation است. در این مرحله کاربران به گروه ها یا بخش‌هایی تقسیم میشوند. در مرحله Targeting این گروه ها هدف قرار گرفته می‌شوند و بر اساس تمایلات آن‌ها فعالیت تبلیغات آغاز میشود. در استراتژی Positioning ، هدف قرار دادن برند کسب و کار در ذهن مخاطب و ترغیب آن‌ها برای خرید محصول صورت میگیرد.

مهمترین ویژگی های جامعه هدف را بشناسید

در تبلیغات هوشمند ویژگی مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویژگی‌ها به شخصی سازی بهتر تبلیغات کمک میکنند. ویژگی های جغرافیایی مخاطبان، ویژگی های شناختی و رفتاری آن‌ها از مهمترین پارامتر ها در جامعه هدف هستند. تبلیغات در گذشته بسیار آزاردهنده بوده‌اند و هنوز هم کاربران نگاه خوبی به آن‌ها ندارند. اما تبلیغات هوشمند با تحلیل رفتار، تصمیمات ، بازه سنی و … در مخاطبان، تجربه آن‌ها از تبلیغات را متحول میکند.

بررسی جامعه هدف در موفق ترین پلتفرم ها

نتفیلیکس یکی از موفق ترین پلتفرم ها در میان سرویس های سینمای خانگی است. جامعه هدف در نتفیلیکس شامل خانواده‌هایی در بازه سنی ۱۷ تا ۶۰ سال و حقوق ۳۰ هزار دلار یا بیشتر میشود. این شبکه سه گروه را مورد بررسی قرار میدهد. افرادی که علاقه‌مند به تماشای فیلم هستند اما وقت کافی برای خرید فیزیکی فیلم ها را ندارد، افرادی که مرتب فیلم کرایه میکنند و کسانی که برای پول خود ارزش قائل هستند.

به چه چیزی برای شروع بازاریابی هوشمند نیاز داریم؟

نتیجه یک بازاریابی هوشمند موفق افزایش مشتریان و خرید آنلاین در فرایند دیجیتال مارکتینگ میباشد. برای تجربه تبلیغات هوشمند در فروشگاه خود به موارد زیر نیاز دارید تا سیستم هوشمند تبلیغات بتواند با بالاترین دقت خود این فرایند را طی کند.

  • شناسایی دقیق ویژگی کاربران
  • تشخیص نیاز جامعه هدف
  • تحلیل توانایی خرید مشتریان
  • شناخت بهترین زمان برای تبلیغات هوشمند

چطور بر روی بازار هدف سرمایه‌گذاری کنیم؟

تبلیغات کلیکی هوشمند از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری بازار هدف هستند. انتخاب وب سایت‌ های پر بازدید برای تبلیغات کافی نیستند. علاوه بر این تولید محتوای جذاب برای مخاطبان نیز بر روی کیفیت بازاریابی شما بسیار تأثیر میگذارد. وب سایت‌ های خبری و ورزشی از وب سایت های خوبی هستند که میتوانید سرمایه گذاری را بر روی آن‌ها شروع کنید.در اینجا بهترین وب سایت‌ها برای تبلیغات هوشمند را معرفی میکنیم.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید