امروز 17 اردیبهشت 1403 12:13

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 17 اردیبهشت 1403 12:13

با تبلیغات دیجیتال رقبای تجاری خود را تحلیل کنید.

حتماً تاکنون دریافتید که تبلیغات هوشمند برای کسب و کار آنلاین شما چقدر اهمیت دارد. اگر هنوز با دیجیتال مارکتینگ و نقش هوش مصنوعی در آن آشنا نشده‌اید در مورد بازاریابی در تبلیغات هوشمند بخوانید. تحلیل رقبا یکی از مهمترین اطلاعات برای کسب کار در دیجیتال مارکتینگ میباشد. در این مقاله قصد داریم بطور تخصصی بر تحلیل رقبا یا Competitors Analysis در تبلیغات دیجیتال تمرکز کنیم.

مدیریت بازاریابی با شناخت رقبای تجاری

چطور میتوانیم با شناخت رقبای کسب و کار خود، در مدیریت بازاریابی موفق باشیم؟ رقبای تجاری به دو گروه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم میشوند. رقبای مستقیم، کسب و کار هایی هستند که کالا یا خدمتی کاملاً مشابه شما ارائه میکنند. اما رقبای غیرمستقیم به تجارت هایی میگویند که خدمات یا محصولات آن‌ها مرتبط با تجارت شماست. شناخت درستی از استراتژی های این دو گروه باعث می‌شود در هدف گذاری تبلیغاتی خود خیلی بهتر عمل کنید. به عنوان مثال میتوانید از استراتژی قیمت گذاری محصولات آن‌ها ایده بگیرید.

تعیین هوشمندانه استراتژی قیمت گذاری

تحلیل رقبا جهت خوبی به استراتژی قیمت گذاری محصولات یا خدمات شما میدهد. همانطور که میدانید مخاطبان توجه زیادی به هزینه های حمل و نقل دارند. بطوریکه در مواردی بخاطر هزینه زیاد حمل و نقل از خرید کالا منصرف میشوند. یکی از استراتژی های هوشمند در تبلیغات دیجیتال حمل و نقل رایگان محصولات است. این ویژگی میتواند جایگاه کسب و کار شما را در دیدگاه مخاطبان میان رقبای تجاری ارتقا دهد.

هوش رقابتی سوختی برای استراتژی تبلیغات

یکی از شاخه های تبلیغات هوشمند، هوش رقابتی یا Competitive Intelligence است. تمرکز بر مزیت رقابتی در کسب و کار از فرایند های مهمی است که آینده تجارت شما را تغییر میدهد. پیدا کردن ویژگی های رقابتی فقط با تحلیل دقیق رقبا امکان‌پذیر میشود. هوش رقابتی یک سیستم مانیتورینگ از رفتار رقبا است. اطلاعاتی که این سیتم به شما میدهد، میتواند سهم زیادی در تصمیمات آینده شما داشته باشد. به عنوان مثال وقتی که رقیب شما سرمایه‌گذاری زیادی بر روی قیمت گذاری محصول یا خدمات خود کرده است، شما بهتر است بر روی کیفیت خدمات یا پشتیبانی تمرکز کنید. اطلاعاتی که هوش رقابتی از رقبا در اختیار شما قرار میدهد عبارتند از:

  1. ارزیابی استراتژی آنها
  2. فعالیت‌هایی که در حال حاضر بر آن تمرکز دارند
  3. نحوه برخورد مشتریان
  4. قابلیت ها و نقاط قوت
  5. جهت یابی بازار

برای تحلیل استراتژی رقبا کجا بگردیم!

بعد از شناخت مهمترین ویژگی‌ ها در استراتژی تبلیغات، سؤالی که مطرح می‌شود پیدا کردن بهترین منبع برای تحلیل استراتژی رقبا است. اکثر کسب و کار ها بهترین استراتژی های تبلیغاتی خود را به نحوی به مشتریان خود نشان میدهند که برای رقبایشان به راحتی قابل دسترس نباشد. در ادامه بهترین راهکار ها برای بررسی استراتژی های تبلیغات دیجیتال رقبا را نام میبریم.

  • دانلود کاتالوگ ها و ژورنال های تبلیغاتی خارج از وب سایت
  • بررسی فعالیت دیجیتال مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی
  • به عنوان مشتری از آن‌ها خرید کنید و خدمات را بررسی کنید.
  • در وب سایت آن‌ها بیشتر به دنبال باشگاه مشتریان و برنامه‌ها باشید.
  • تحلیل خبرنامه ها و تیزر های تبلیغاتی در بازه های زمانی مختلف

مسیر بهینه سازی سئو با تحلیل محتوا و سئو رقبا

اولین چیزی که کسب و کار ها برای پیشرفت خود به دنبال آن هستند، رفع نیازی مشتریان است. تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ توسط آن‌ها نیز در همین راستا انجام میشود. با بررسی محتوای متنی، تصویری و ویدیویی آن‌ها به ترند بازار شناخت پیدا خواهید کرد. در این صورت میتوانید بر روی بهینه سازی سئو هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید. در ادامه به دیگر روش‌های تحلیل ترند بازار میپردازیم.

ابزار های تجزیه و تحلیل بازار تبلیغات دیجیتال

امروزه بهترین روش تحلیل بازار استفاده از ابزار های تحلیل هوشمند آنلاین است. با بسیاری از این ابزار ها در معرفی ابزار گوگل وب مستر آشنا شدیم. یکی از این ابزار ها گوگل ترند (Google Trend ) بود. در گوگل ترند میتوانید کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبای تجاری خود را مشاهده کنید. از دیگر ابزار های تجزیه و تحلیل برای تبلیغات دیجیتال میتوان به ahrefs ،moz و SEMrush اشاره کرد. برای دریافت بیشترین بهره از این ابزار های دیجیتال مارکتینگ نیاز به تجربه و تخصص خواهید داشت.

برترین آژانس تبلیغاتی برای مارکتینگ تجارت شما

آژانس های تبلیغاتی با داشتن تجربه لازم برای افزایش بازدید و جذب مشتری ها، بهترین گزینه ها برای تحلیل رقیب های تجاری و بهینه سازی تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند. کاسپین اکسین با داشتن تجربه های متعدد در زمینه دیجیتال مارکتینگ و برندینگ پیشنهاد های خوبی برای تجارت شما دارد. شما میتوانید پلن های تبلیغات هوشمند را در اینجا ببینید.

تمرکز را بر استراتژی تجارت خود از دست ندهید

تا اینجا بهترین روش ها برای تحلیل فعالیت تبلیغاتی رقبا را شناختیم. اما هدفتان را فراموش نکنید. کسب و کار شما به یک ایده ی منحصر به فرد برای تبلیغات دیجیتال نیاز دارد. استراتژی تجارت شما نباید مشابه و کپی شده از کسب و کار دیگری باشد. امروزه مخاطبان با مقایسه خدمات و محصولات و حتی فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار برتر را انتخاب میکنند. و به راحتی میتوانند ایده ی کپی شده را تشخیص دهند.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید