امروز 22 اردیبهشت 1403 16:02

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 22 اردیبهشت 1403 16:02

با تزریق واکسن سینوفارم به چه کشور های خارجی می شود سفر کرد؟

کدام کشورها واکسن سینوفارم را برای سفر تایید می‌ کنند؟

کنند؟

سینوفارم واکسنی است که در کشور چین ساخته شده است. با وجودی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را نیز دریافت کرده است. اما با این حال هنوز موفق به دریافت تایید آژانس دارویی اروپا نشده است. لذا واکسن سینوفارم در شرایط مساعد سفر به برخی کشورها دیده نمی شود.

در هر صورت برخی از کشورها نیز به دلیل واکسناسیون گسترده و زود هنگام شهروندان خود با واکسن سینوفارم و تاییدیه‌های پزشکی گسترده آن، مشکلی بابت پذیرش مسافرانی که سینوفارم تزریق کرده‌اند، ندیده اند.

طبق اطلاعاتی که در سایت visaguide، قرار داده شده است. کسانی که واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند. می‌توانند به راحتی به کشورهای ارمنستان، اسپانیا، امارات، اتریش، یونان، ترکیه، ایسلند، هلند، سوئد، قبرس، سوئیس، فنلاند، مقدونیه شمالی، صربستان، گرجستان، مجارستان و مونته‌نگرو سفر نمایند.

وضعیت برخی دیگر از کشور های اروپایی در تایید واکسن سینوفارم

کشور هلند برای سهولت در روند سفر و حمایت از آزادی جابجایی و پیشگیری از اعتراضات گذشته. نسبت به محدودیت های اعمال شده اجازه ورود به مسافرانی را که با سینوفارم واکسینه شده‌اند را داده است.

موسسه بهداشت و رفاه فنلاند نیز اعلام نموده مسافرانی را می‌پذیرد. که واکسن‌های تایید شده آژانس دارویی اروپا و سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده‌اند. بنابراین حتی کسانیکه سینوفارم نیز تزریق کرده‌اند. می‌توانند به این کشور سفر نمایند.

در اتریش اما ماجرا کمی متفاوت است. چرا که اگرچه این کشور آن را به عنوان واکسنی که مصونیت ایجاد می‌کند. به رسمیت می‌شناسد. اما مقامات آن مسافران واکسینه شده با این واکسن را مجاز به ورود به هتل‌ها، رستوران‌ها در این کشور نمی دانند.

بر اساس آخرین اخبار تاکنون ۷۲ کشور جهان تزریق واکسن سینوفارم را تایید کرده‌اند. وزارت بهداشت در کشور ما نیز اغلب هوطنان را با این واکسن، واکسینه کرده است. همچنین این وزارتخانه در چند ماه گذشته نیز دوزهای زیادی از این واکسن چینی وارد کشور نموده است.

 

در مطالب قبلی مقایسه انواع واکسن های کرونا را انجام داده ایم. اگر هنوز واکسن کرونا را دریافت ننموده اید و نمی دانید چه واکسنی بزنید. می توانید با خواندن آن تصمیم بهتری داشته باشید.

اگر این مطب برای شما مفید بود از شما دعوت میکنیم. وارد سامانه تموک شده تا با دنیایی جدید از فضای مجازی روبرو شوید.

 

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید