امروز 19 اردیبهشت 1403 16:52

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 19 اردیبهشت 1403 16:52

 خریدوفروش عمده سیم‌های برق

 خریدوفروش عمده انواع سیم‌های برق

سیم از جمله محصولاتی است که با شکل‌های مختلف در همه‌ی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تیرهای برق و… مورد کاربرد است. دنیای امروز به‌شدت به سیم و کابل وابسته می باشدزیرا وظیفه‌ی اصلی آن‌ها انتقال برق از مکانی به مکان دیگر است به‌گونه‌ای که از نشت برق به اطراف جلوگیری می‌کند. در ادامه انواع سیم و کاربرد آن‌ها و هم چنین روش خریدوفروش عمده سیم‌های برق را بررسی می‌کنیم.

انواع سیم

انواع سیم برق

سیم‌ها با توجه به میزان جریان عبوری، قطرهای متفاوتی دارند. به بیان دیگر می‌توان گفت قطر سیم‌ها با مقدار جریان عبوری رابطه‌ی مستقیم دارد. یعنی هرچه قدر قطر سیم بیشتر باشد در یک فاصله‌ی مشخص مقدار جریان بیشتری از آن عبور می‌کند. بر این اساس انواع سیم‌ها عبارت‌اند از:

سیم مفتولی

این سیم سیمی تک رشته‌ای است که به نام های سیم نصب ثابت و سیم خشک نیز معروف است. هادی در این سیم‌ها از جنس مس بوده و عایق از pvc‌ساخته شده است.

البته در بازار ممکن است هادی این سیم‌ها از جنس آلومینیوم نیز باشد که نسبت به نوع مسی از قیمت پایین‌تری برخوردارند.

کاربرد اصلی‌شان در ساختمان‌سازی و در سیم‌کشی داخلی تابلوها و توزیع‌کننده‌های برق است.  هم‌چنین، این سیم‌ها مقاومت اندکی دارند.

سیم‌های مفتولی بر اساس ولتاژ نامی به دو گروه تقسیم می‌گردند :سیم‌های مفتولی دارای ولتاژ نامی ۵۰۰/۳۰۰ ولت و سیم‌های مفتولی دارای ولتاژ نامی ۷۵۰/۴۵۰ ولت.

سیم افشان

سیم‌های افشان، سیم‌هایی نازک به‌هم‌پیچیده و انعطاف‌پذیر هستند. این مجموعه سیم‌ها نیز مانند سیم‌های مفتولی از جنس مس‌اند. آن‌ها نقش سیم رابط را در داکت های زیرزمینی، کلیدها، تابلوها، تجهیزات الکتریکی، ماشین‌آلات و تابلوهای فرمان دارند. هم‌چنین، قابلیت استفاده در زیر گچ و داخل لوله برق نیز از ویژگی های آنهاست. اگرچه سیم افشان استاندارد باید دارای هادی از جنس فلز مس باشد اما در بازار سیم‌های افشان  با هادی از جنس آلومینیوم یا آلومینیوم پوشش داده‌شده با مس نیز وجود دارد.

سیم افشان

تفاوت اصلی سیم‌های افشان با سیم‌های مفتولی در انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها است که منجر به استفاده از نوع افشان در مکان‌هایی که نیاز به انعطاف بیشتری است می‌گردد.

هم‌چنین، مقاومت الکتریکی هادی در سیم افشان نسبت به مفتولی بیشتر است که ناشی از وجود رشته‌های هادی با طول تاب مشخص می‌باشد.

سیم‌ نیمه افشان

سیم‌های نیمه افشان تک رشته‌ای نیستند و از مجموعه مفتول‌های به هم تابیده ساخته شده‌اند. این سیم‌ها، سیم‌هایی مابین افشان و مفتولی اند. کمترین قطر مفتول به هم تابیده‌شده در این سیم برابر با ۱/۰۴است. از نظر ساختاری این سیم‌ها مشابه نوع مفتولی هستند و تفاوت آن‌ها به میزان انعطاف‌پذیری‌شان باز می‌گردد. سیم‌های نیمه افشان برای روشنایی ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شود و برای مناطق خشک و سرپوشیده مناسب‌اند.

سیم‌ نایلونی

سیم‌های سفیدرنگ دو لایی که به یکدیگر متصل شده‌اند سیم‌های نایلونی نام دارند. روکش سفید منجر به عایق شدن دو سیم ‌هادی میگردد. سیم های نایلونی در سیم‌کشی روکار استفاده می‌شود. این سیم‌ها قابلیت نصب بروی دیوار را نیز دارند. رسانایی الکتریکی این سیم‌ها بالاست زیرا هادی این سیم‌ها از جنس مس است. روکش سفید سیم‌های نایلونی بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و از پلاستیک نرم ساخته شده است. از سیم‌های نایلون به‌خصوص در محصولات برقی که داخل ساختمان‌ها وجود دارند استفاده بسیاری می‌شود. مثلاً برای تأمین روشنایی خانه این سیم‌هامورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی استفاده از سیم نایلونی سفید برای محصولات برقی خانگی مثل لوسترها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در استفاده از سیم‌های نایلونی باید چندین مورد در نظر گرفته شود از جمله:

  • قرار ندادن آن‌ها در محیط‌هایی با درجه حرارت بالا
  • قرار ندادن آن‌ها در نزدیکی مواد شیمیایی
  • نامناسب برای محیط‌های پرتنش
  • مقاوم نبودن و احتمال آسیب‌دیدگی بنابراین نباید در محل رفت‌وآمد قرار داشته باشد.

سیم نایلونی

سیم ارت

این نوع سیم برای محافظت و ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از سیم ارت باعث کاهش خطر برق‌گرفتگی می‌شود و در صنایع مختلفی به‌ویژه صنایع قدرتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ازنظر شکل ظاهری ترکیب خاصی از رنگ‌های سبز و زرد بوده و مس به کار رفته در آن‌ها درصد خلوص زیادی دارد. وجود سیم ارت در سیم‌کشی ساختمان مانع اتصالات و خرابی و برق‌گرفتگی می‌شود. عدم وجود سیم ارت مسائل و مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. چه بسا این حوادث در ساختمان‌های قدیمی بسیار زیاد اتفاق می افتد. به همین علت در پروژه‌های ساختمان‌سازی جدید و در دستگاه‌های برقی حتماً از سیم ارت استفاده می‌شود تا اضافه‌بار و اتصالات به حداقل برسد و مانع از حوادث گردد.

چگونه خریدوفروش عمده سیم‌های برق را انجام دهیم؟

در چند سال گذشته برای خریدوفروش عمده سیم برق از روش‌های سنتی استفاده می‌شد به‌عنوان‌مثال پرس‌وجو از کسبه‌ی بازار. اما با افزایش جمعیت بازاریان، تعداد افراد فعال در این حوزه بیشتر و بیشتر شد. هم‌چنین تنوع سیم‌ها نیز با گسترش و توسعه‌ی تکنولوژی، افزایش یافت. امروزه همه از قدرت تکنولوژی اطلاعات در سهولت ارتباط با یکدیگر اطلاع دارند. با جستجوی ساده‌ای در اینترنت با کلمات کلیدی مناسب می‌توان افراد موردنظر در این عرصه را پیدا کرد. گوشی‌های موبایل نیز قادر به اتصال به شبکه‌های اینترنتی بوده و سهولت در ارتباطات بیشتر شده است. هم‌چنین برای خریدوفروش عمده سیم‌های برق و کالاهای مربوط به این زمینه و زمینه‌های دیگر، اپلیکیشن های موبایل طراحی شده است تا فرد بتواند به‌راحتی و با نصب آسان آن در وقت و هزینه صرفه‌جویی کند. یکی از این اپلیکیشن های قوی، اپلیکیشن تموک نام دارد که شما با نصب رایگان آن می‌توانید خریدوفروش عمده سیم‌های برق را به سهولت انجام دهید. هم‌چنین در سایت تموک نیز می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در این ارتباط کسب کنید.

در پایان

سیم‌های زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده اند و نمی‌توان آن‌ها را به‌جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. بنابراین برای داشتن خریدی خوب و مطمن ابتدا باید هدف از خریدن سیم مشخص و بر اساس آن سیم مناسب انتخاب شود. در سایت و اپلیکیشن تموک انواع سیم‌ها به‌صورت عمده خریدوفروش می‌شوند. پس تموک را به ذهن بسپارید!

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید