امروز 17 اردیبهشت 1403 03:54

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 17 اردیبهشت 1403 03:54

5 نوع گیاه آپارتمانی مقاوم که طراوت و شادابی را به شما هدیه می‌دهند.

گیاه آپارتمانی- 5 نوع گیاه آپارتمانی مقاوم را بشناسید!

گل‌ها و گیاهان سبزی و طراوت را به ارمغان آورده و جلوه‌ای زیبا به خانه می‌دهند. در جامعه‌ی امروز که اغلب افراد آپارتمان‌نشین شده‌اند، نیاز به حضور گیاهان در خانه بیشتر احساس می‌شود. آپارتمان بر اساس نوع ساخت و مکانی که در آن قرارگرفته است دارای مقدار نورهای مختلفی هستند و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. این سؤال برای افراد زیادی مطرح می‌شود که “چه نوع گل یا گیاهی برای آپارتمانم مناسب است؟ ” یا ” آیا با نور کمی که آپارتمانم دارد، می‌توانم گیاهی داشته باشم؟ و… در این مقاله می‌خواهیم شما را با چند نوع گیاه آپارتمانی مقاوم آشنا کنیم تا شما هم بتوانید محیطی بانشاط در آپارتمان خود با استفاده از این گیاهان فراهم آورید.

پوتوس، گیاه آپارتمانی محبوب

یکی از معروف‌ترین، بادوام‌ترین و محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی، پوتوس است. این گیاه برای رشد کردن نیاز به نور زیادی ندارد و مقدار نور اندک و متوسط برای آن کافی است. یکی از ویژگی‌ها این گیاه، تصفیه کردن هوا از سمومی مانند فرمالدهید (ناشی از فرش‌ها و قالی‌ها) می باشد و دمای معمولی خانه برای این گیاه مناسب است. پوتوس زمانی به آب احتیاج دارد که سطح خاک آن خشک باشد. آب دادن زیاد باعث خراب شدن آن خواهد شد.

این گیاه به‌راحتی و از طریق قلمه زدن (قلمه زدن پوتوس در خاک، تکثیر پوتوس با تقسیم بوته و قلمه پتوس در آب)  تکثیر می‌شود و فقط باید یک چاقو یا قیچی همراه خود داشته باشید. برگ‌های این گیاه قلبی شکل بوده و گیاهی بالارونده است و می‌توانید آن را در سرتاسر خانه خود گسترش دهید.

گیاه پوتوس

گندمی، گیاه آپارتمانی از قدیم تاکنون

سال‌های زیادی است که این گیاه در خانه‌های ما ایرانی‌ها حضور دارد از خانه‌های ویلایی تا آپارتمانی! گیاه گندمی با نام عنکبوتی نیز شناخته می‌شود. این گیاه برای آپارتمان‌هایی با نور متوسط یا زیاد مناسب است. البته در محیط‌هایی با نور کم نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد اما رشد کمتری دارد. لازم است که در صورت خشک شدن خاک آبیاری شود. بااین‌وجود در برابر بی‌آبی مقاومت از خود می کند و به‌سرعت از بین نمی‌رود.

گندمی

اگر رطوبت هوا در محل نگهداری این گیاه اندک است، برای شاداب نگه‌داشتن گیاهتان لازم است که‌برگ‌های آن را اسپری کنید.  دمای مناسب برای این گیاه بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. گندمی، برگ‌های خطی و باریك دارد که به‌صورت نوارهای سبزی دیده می‌شوند و در میان هر یك نوار سفیدرنگی وجود دارد.

گیاه گندمی بالغ در بخش‌های پایینی ساقه خود جوانه‌هایی تولید می‌کند. با جدا کردن این جوانه‌های با چاقو یا قیچی و کاشتن آن‌ها در گلدانی با خاک مرطوب می‌توانید آن را تکثیر کنید و گیاه گندمی دیگری پرورش دهید.

سانسوریا، گیاه بدون نور

سانسوریا که با نام‌های شمشیری یا نیزه‌ای نیز شناخته می‌شود از گیاهان جالبی است که نیاز به نور چندانی ندارد. بنابراین شما می‌توانید این گیاه را در هر مکانی از آپارتمان خود قرار دهید. این گیاه دارای برگ‌های مستقیم و شمشیری شکل بوده و در مقابل نور کم و بی‌آبی از مقاوم‌ترین گیاهان است. از ویژگی‌های دیگر این گیاه می‌توان به تصفیه هوا و دفع سموم و گازهای آلوده مانند تولوئن و فرمالدهید اشاره کرد. ازاین‌رو بسیاری از کارشناسان گل و گیاه حضور این گیاه را در اتاق‌خواب پیشنهاد می‌کنند.

سانسوریا

این گیاه در گستره‌ی وسیعی از دماها قادر به زیستن است از دمای زیر 10 درجه سانتی گراد تا 30 درجه سانتی گراد! ساده‌ترین راه برای تکثیر این گیاه قلمه‌زنی برگ آن است. البته تکثیر آن به‌سادگی پوتوس و گندمی نیست.

آگلونما، گیاهی رنگارنگ

این گیاه برای آپارتمان‌هایی مناسب است که نور طبیعی زیادی ندارند.  آگلونما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که عبارت‌اند از آگلونمای سفید، صورتی، بلک، سیلور کوئین، کاتلاس، امرالد بی، بی جی فریمن و پیکتم ولوت. درست است که آگلونما انواع مختلفی دارد اما شرایط نگهداری در همه ی آن‌ها مشابه است. به‌طورکلی، این گیاه نیاز به نور کمی دارد، زمانی باید آبیاری شود که رویه‌ی خاک آن به‌طور کامل خشک باشد اما نیاز به رطوبت داشته و بهتر است به‌ویژه در فصل تابستان روزی یک‌بار اسپری شود.

آگلونما، گیاه مقاومی نیست و نسبت به سرما بسیار حساس است. هم‌چنین گرمای بیش‌ازحد نیز آن را از بین می‌برد. دمای مناسب برای آن حدود 18 تا 25 درجه سانتی گراد است.

آگلونما

قاشقی، گیاهی با برگ‌های گوشتی

این گیاه را می‌توانید در مکان‌های کم‌نور آپارتمانتان قرار دهید. گل قاشقی گیاهی علفی و همیشه‌سبز بوده و مقاوم به کم نوری و کم‌آبی است. این گیاه با برگ‌های پهن و گوشتی خود به رنگ‌های سبز و ابلق می‌باشد و گیاه بومی مناطق آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی، آفریقای مرکزی و مناطق گرمسیری است. این گیاه گونه‌های مختلفی دارد:

گونه اول: بوته‌ای شکل، بوته‌ای که دارای دمبرگهای قرمز

گونه دوم: دارای ساقه‌های قرمز و برگ‌های ظریف نقره‌ای

گونه سوم: دارای ساقه‌های بلند و قرمزرنگ

گونه چهارم: برگ‌های به رنگ سبز و براق و قلبی شکل و گوشتی

گونه پنجم: برگ‌های شبیه به پوست هندوانه و با خطوط راه‌راه سبز تیره و روشن

گونه ششم: برگ‌های به رنگ سبز و سفید با انتهای تقریباً گرد

گونه هفتم: شکل ظاهری برگ‌ها چروک و راه‌راه تیره و روشن به رنگ‌های سبز و قرمز

قاشقی یک گیاه آپارتمانی مقاوم

در پایان

امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید محیط آپارتمان خود را هر چه زیباتر کنید و از آن لذت ببرید! نظرات و تجربیات خود را درباره گیاهان آپارتمانی با ما در میان بگذارید.

شما می‌توانید انواع گیاهان آپارتمانی را در سایت و اپلیکیشن تموک به‌سادگی تهیه کنید یا به فروش برسانید!

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید