امروز 22 اردیبهشت 1403 00:41

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 22 اردیبهشت 1403 00:41

خرید تایر- چه تایری برای خودرو سواری بخرم؟؟

تایر در خودرو نقش مهمی بر عملکرد خودرو داشته و بر نوع رانندگی و مصرف سوخت تأثیر می‌گذارد. تایر در تماس مستقیم با زمین بوده و باید ایمنی بالایی داشته باشد. ظهور تکنولوژی‌ها و مواد جدید در صنعت تایرسازی منجر به تولید تایرهایی باکیفیتی بیشتر نسبت به انواع قدیمی شده است. هم‌چنین، امروزه تایرها برای کاربرد در شرایط‌های گوناگون طراحی شده‌اند پس خرید تایر یکی از چالش های اصلی برای هر راننده ای می تواند باشد. در ادامه به بررسی انواع تایر خودرو پرداخته تا شما بتوانید مناسب‌ترین تایر را برای خودرو سواری خود انتخاب و خریداری نمایید.

خرید لوازم خودرو در تموک شاپ

بادوام بودن لوازم خودرو برای همه ما بسیار ضروری است. تایر خودرو نیز یکی از لوازم بسیار مهم در تعادل و سیستم ایمنی خودرو محسوب میشود. اهمیت بالای کیفیت و نوع تایر در خودرو در مسافت های زیاد، سرعت بالا و عملکرد ترمز مشخص میشود. تایر مناسب میتواند مصرف سوخت را در خودرو کاهش دهد. تموک شاپ یکی از خدمات رایگان در سوپراپلیکیشن تموک میباشد که میزبان فروشگاه های فروش لوازم خودرو در سراسر کشور است. شما میتوانید در میان فروشنده های تایر خدرو و برند های داخلی و خارجی جستجو، مقایسه و با درنظر گرفتن بهترین تایر برای خدرو خود بهترین تجربه خرید و  را از پرفروش ترین برند های یخچال تولید داخلی و برند های معتبر خارجی داشته باشید.

انواع تایر خودرو

برای خرید یک تایر مناسب لازم است که نکاتی مانند نوع خودرو، قیمت تایر، عملکرد تایر و شرایط آب و هوایی در نظر گرفته شود.

تایر چهارفصل

تایر چهارفصل که با نام تایر فصلی نیز شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۷۷ به بازار وارد شد. پیش از ساخت تایرهای چهارفصل رانندگان خودرو مجبور بودند که تایرهای خود را در فصل گرم و سرد تعویض نمایند. این مشکل با تایرهای چهارفصل حل شد و انقلاب بزرگی در صنعت تایر خودرو ایجاد کرد. پارامتر اصلی در این تایرهای آج‌های آن‌ها هستند. آج آن‌ها ترکیبی از جنس پلاستیک است و قابلیت سازگاری با هر نوع آب و هوایی را دارد. هم‌چنین، آج‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در جاده‌های یخی و برفی یا جاده‌های خشک و… عملکرد خوبی از خود نشان داده و به‌این‌ترتیب خودرو منحرف نخواهد شد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد این است که بروی بسیاری از آن‌ها حروف M+S تایپ شده است که مخفف Snow و Mud است و نشان‌دهنده‌ی مناسب بودن آن‌ها در برف و گل‌ولای است.

اگرچه این تایرها برای تمامی فصول مناسب هستند اما بهترین عملکرد آن‌ها در دمای بالاتر از ۷ درجه سانتی گراد است. در دمایی پایین‌تر از ۷ درجه سانتی گراد، تایر به‌طور چشمگیری سفت می‌شود و چسبندگی بر سطح جاده کاهش می‌یابد. این تایرهای یکی از پرفروش‌ترین تایرها در بازارهای آمریکا است. بنابراین، اگر در شهرهایی با زمستانی یا تابستان طولانی زندگی می‌کنید و یا در مسافرت‌های زیادی در طول سال می‌روید این تایرها انتخاب مناسبی برای شما است.

تایر چهارفصل

تایر اسپرت

تایرهای اسپرت نسبت به نوع معمولی دارای پهنای بیشتری هستند که منجر به فرمان پذیری بیشتر خودرو می‌گردد و هم‌چنین می‌توان با کنترل بهتر و با سرعت بیشتری از پیچ‌ها گذر کرد. البته باید دقت کرد که پهنای زیاد تایرها ممکن است باعث گیر کردن آن‌ها به گل گیر شود. از طرف دیگر، استفاده از تایرهای اسپرت مصرف سوخت را افزایش می‌دهد زیرا سطح بیشتری از تایر در تماس با سطح زمین است. برای تولید این تایرها از لاستیک‌های نرم استفاده می‌کنند به همین دلیل آج‌های آن‌ها عمر کوتاهی دارند.

علاوه بر موارد بیان‌شده، این تایرها به‌هرحال به دلیل خارج کردن خودرو از حالت استاندارد فشار بیشتری به محورها و مجموعه دیفرانسیل وارد می‌کند زیرا انرژی بیشتری برای چرخاندن تایرها لازم است و ممکن است منجر به آسیب دیدن به قطعات خودرو شود. برای حل این مشکل باید از لنت‌ها و دیسک‌های ترمز قوی‌تری استفاده کنید. انتخاب تایرهای اسپرت بروی قیمت خودرو نیز اثر گذاشته و قیمت خودرو پایین‌تر می‌آید.

تایرهای اسپرت

تایر برفی

این لاستیک‌ها برای مناطقی با آب‌وهوای برفی مناسب است و جنس رویه‌ای متفاوت نسبت به تایرهای معمولی دارد و نرم‌تر هستند. جنس این رویه‌ها بیشتر از ترکیبات سیلیکونی و لاستیک طبیعی است. این رویه‌های نرم‌تر در دماهای پایین عملکرد بهتری از خود نشان داده و چسبندگی مناسبی به جاده دارند. هم‌چنین تعداد شیارهای ایجادشده در این تایرها که مانند لبه عمل می‌کنند نسبت به نوع معمولی بیشتر بوده و فاصله‌ی میان آج‌ها در تایرهای برفی به‌منظور عبور راحت از میان برف‌ها بیشتر است.

اگر قصد خرید تایر برفی را دارید باید به علامت دانه برف بروی آن دقت کنید زیرا اغلب تایرهای برفی این نشان را بروی خود دارند. یکی از محدودیت‌های استفاده از تایرهای برفی قیمت بالای آن‌ها است. به این دلیل می‌توانید از زنجیر چرخ نیز استفاده کنید. از دیگر معایب تایرهای برفی افزایش مصرف سوخت است زیرا سطح تماس تایر با زمین بیشتر شده و میزان اصطکاک افزایش یافته و نیاز به سوخت بیشتری است.

تایر برفی

تایر گل‌ولای

یکی از پارامترهایی که قادر به متوقف کردن خودرو است گل‌ولای است. زمانی که خودرو در گل‌ولای گیر می‌کند خیلی سخت بتوان آن را بیرون کشید! بنابراین تایرهایی مناسب با این شرایط پا به عرصه‌ی ظهور گذاشتند. آج در این تایرها مهم‌ترین بخش محسوب می‌شود. فاصله میان آن‌ها زیاد و عمیق در نظر گرفته می‌شود تا خارج شدن از گل‌ولای راحت‌تر باشد و بتواند به‌سرعت مانده‌های گل‌ولای را از شیارهای خود تخلیه کند. البته تایرهای گل‌ولای برای خودروها در شرایط خاص مانند آفرود حرفه‌ای مناسب هستند و در شرایط عادی و در رانندگی‌های روزمره به کار نمی‌روند. این تایرها مصرف سوخت را به‌شدت بالا برده و عمر کوتاهی نیز دارند. در هنگام خریداری این تایرها باید به آستانه تحمل بارگذاری آن‌ها توجه کنید.

در پایان

تایرهای دیگری نیز در بازار وجود دارند که در مطالب بعدی به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. آنچه در خرید تایر خودرو مهم است نیاز شماست!

سایت و اپلیکیشن تموک فضایی برای خرید و فروش عمده انواع تایر خودرو.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید