امروز 9 اردیبهشت 1403 22:26

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 9 اردیبهشت 1403 22:26

۸ نکته که باید قبل از خرید فلش مموری به آن توجه کنید!

امروزه برای ذخیره کردن اطلاعات دیجیتالی افراد زیادی نیاز به فلش مموری پیدا می‌کنند و باید یک فلش مموری بر اساس نیازی که دارند تهیه کنند. در بازار انواع مختلف فلش ممورها با برندهای مختلف وجود دارد که هرکسی را ممکن است سردرگم کند. خرید فلش مموری، خریدی چالش برانگیز برای هر فردی است و احتمالا سوالات زیادی برای آن پیش بیاید مثلاْ چه نوع فلش مموری بخرم؟ چه برندی کیفیت بالایی دارد؟ آیا لازم است که USB 3.0 بخرم؟ اصلاً این نوع چه تفاوتی با انواع قدیمی دارد‌؟در این مطلب سعی کرده‌ایم این موارد را توضیح دهیم تا اگر بهترین انتخاب را برای خرید فلش مموری داشته باشید.

خرید فلش مموری از بهترین فروشگاه ها در تموک شاپ

لوازم جانبی کامپیوتر و قطعات سخت افزاری گارانتی و کیفیت محصول اهمیت بالایی دارند. فلش مموری یکی از پر استفاده ترین لوازم جانبی کامپیوتر است. برند های فلش مموری فیلیپس، سامسونگ و سیلیکون پاور از پرفروش ترین فلش مموری ها در میان تامین کنندگان هستند. شما میتوانید در میان بهترین فروشندگان در تموک شاپ جستجو کنید. تموک شاپ یکی از خدمات رایگان در سوپراپلیکیشن تموک میباشد که میزبان فروشگاه های زنجیره ای، فروشنده های لوازم جانبی و قطعات سخت افزاری است. هرچیزی را میتوانید در تموک شاپ جستجو و بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

نکاتی که برای قبل از خرید لوازم جانبی

قبل از آنکه دست به کار شوید و برای خرید فلش مموری اقدام کنید باید به چند نکته توجه کنید یا بهتر بگویم به چند سؤال پاسخ بدهید تا تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر باشد.

اولین سؤال درباره نوع محتوایی است که قصد ذخیره کردن آن را دارید. باید مشخص باشد که فلش مموری را برای ذخیره کردن چه نوع محتوایی می‌خواهید برای ذخیره عکس، فیلم، موسیقی و…؟

سؤال بعدی این است که آیا فلش مموری مورد نظرتان باید ویژگی خاصی داشته باشد؟ مثلاً ظرفیت آن برای شما چه قدر مهم است؟

و سؤال آخر، چه مبلغی را برای خرید فلش مموری در نظر گرفته‌اید؟

اگر پاسخ این سؤالات را می‌دانید خیلی از گزینه‌های موجود در بازار برای شما حذف می‌شود. شما می‌توانید انتخابی راحت‌تر از میان آنچه بیشتر به نیاز شما شبیه است داشته باشید.

نکاتی در هنگام خرید فلش مموری

ظرفیت

فلش مموری ها با ظرفیت‌ها مختلفی موجود هستند. از نوعی با کمترین ظرفیت یعنی ۱۲۸ مگابایت تا بیشترین آن‌ها یعنی ۲ ترابایت! ظرفیت‌های موجود در بازار به ترتیب از کمترین به بیشترین عبارت‌اند از: ۱۲۸ مگابایت، ۲۵۶ مگابایت، ۵۱۲ مگابایت، ۱ گیگابایت، ۲ گیگابایت، ۴ گیگابایت، ۸ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت.

اگر در بخش پیشین پاسخ همه‌ی سؤالات را داده باشید از میان این همه فلش مموری با ظرفیت‌های مختلف یک یا دو نمونه از آن را برای خرید کاندید خواهید کرد. مسلماً اگر هدف شما از خریدن فلش مموری ذخیره فایل‌های ویدیویی یا عکس باشد به فلش مموری با ظرفیت بالاتری نیاز دارید. اما اگر فقط قصد جابه‌جایی فایل‌های متنی را دارید فلش مموری هایی با حجم پایین‌تر نیز کافی است. البته همواره پیشنهاد می‌شود که فلش مموری را انتخاب کنید که ظرفیتی بیشتر نسبت به آنچه در ذهن دارید داشته باشد زیرا ممکن است باگذشت زمان نیاز شما نیز تغییر کند. امروزه فلش مموری هایی با ظرفیت ۳۲ گیگابایت بیشترین فروش را از میان دیگر انواع دارند. فلش مموری هایی با ظرفیت‌های بالاتر قیمت بالاتری نیز دارند.

‌فلش  USB 3.0بهتر است یا USB 2.0 ؟

در گذشته حق انتخابی برای این پارامتر در فلش مموری های وجود نداشت و همه‌ی آن‌ها از نوع USB 2.0 بودند. اما در چند سال اخیر نوع جدیدی از فلش مموری ها وارد بازار شده است با نام USB 3.0. اما تفاوت آن‌ها در چه ویژگی است که نوع USB 3.0 قیمتی بالاتر نسبت به  USB 2.0 دارد. تفاوت اصلی این دو نوع فلش در سرعت انتقال داده‌ها است. به بیان ساده‌تر داده‌ها با سرعت بالاتری منتقل می‌شوند. نوع USB 2.0  در هر ثانیه قادر به جابه‌جایی ۶۰ مگابایت داده است درصورتی‌که نوع USB 3.0 در هر ثانیه ۶۴۰ مگابایت داده را می‌تواند منتقل کند.

اگرچه بیشتر رایانه‌های تولیدشده در چند سال اخیر از استاندارد USB 3.0  پشتیبانی می‌کند اما شما باید اطلاع داشته باشید که رایانه شما پشتیبانی از کدام یک از آن‌ها را انجام می‌دهد.

بیشتر رایانه‌های تولیدشده در چند سال اخیر از استاندارد USB 3.0  پشتیبانی می‌کند

نوع برند

فلش مموری هایی با برندهای شناخته شده معمولاً قیمت‌های بالاتری نسبت به انواع برندهایی که تابه‌حال نام آن‌ها شنیده نشده است دارند. بهتر است اگر قصد خرید هر چیزی از جمله فلش مموری را دارید درباره برندهای مختلف تحقیق کنید. همیشه کیفیت حرف اول را می‌زند. اگر شما محصولی ناشناخته و بی‌کیفیت خریداری کنید مسلماً در مدت‌زمان کوتاهی متضرر خواهید شد. بروی فلش حروف‌ریزی تایپ شده است که باید به آن توجه کنید.

بسیاری از محصولات بی‌کیفیت این حروف را ندارند و توضیحی بروی آن‌ها نوشته نشده است. بیشتر برندهای شناخته شده برای محصول خود گارانتی صادر می‌کنند که خریدار می‌تواند در صورت هر مشکلی از گارانتی آن استفاده کند. حتی برخی از گارانتی‌های فلش مموری مادام‌العمر هستند و شامل تعویض هم می‌شوند. با توجه به آن‌که احتمال خراب شدن فلش زیاد است، مموری خریداری نکنید که گارانتی نداشته باشد. برندهایی مثل سن دیسک، سیلیکون پاور، ای‌دیتا، اچ‌پی، کینگستون، ترنسند، لکسار، سونی و سامسونگ جزو برندهایی خوب هستند.

امنیت

با توجه به آن‌که در فلش‌های ممکن است اطلاعاتی وجود داشته باشد که نیاز به حفاظت داشته باشند، امن بودن فلش‌ها موضوع مهمی است که در صورت گم شدن و یا جا گذاشتن در مکانی هیچ فردی نتواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. بیشتر انواع فلش‌هایی که امروزه عرضه می‌شوند قابلیت رمزگذاری دارند. با ایجاد رمز بروی آن می‌توانید از اطلاعات خود محافظت کنید.

امنیت فلش مموری

در پایان

ممنون که مطلب ما را مطالعه کردید. در این مطلب برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید برای خرید یک فلش مموری در نظر داشته باشید مورد بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر سؤالی در این زمینه دارید می‌توانید با ما در میان بگذارید. همه ما دوست داریم قبل از خرید هر چیزی قیمت های آن کالا را بررسی کنیم. روشی ساده و راحت برای  مقایسه قیمت انواع فلش مموری ها در بازار ایران استفاده از اپلیکیشن تموک است. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان روی گوشی خود نصب کرده و از امکانات آن بهره ببرید. اپلیکیشن تموک یک خریدار یا فروشنده نیست بلکه پل ارتباطی میان آن دو است.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید