امروز 20 اردیبهشت 1403 16:53

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 20 اردیبهشت 1403 16:53

اگر طراح گرافیک هستید و قصد خرید لپ‌تاپ را دارید حتما بخوانید!

7 نکته برای خرید لپ‌تاپ مناسب برای طراحان گرافیک

به طور کلی زمانی که قصد خرید لپ‌تاپ را دارید باید مشخص کنید لپ‌تاپ را برای چه منظوری خریداری می‌نمایید و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید. آیا طراح گرافیک هستید و برای خرید لپ‌تاپ دچار سردگمی شده اید؟ پس این ۷ نکته را بخوانید تا بتوانید یک لپ‌تاپ خوب بخرید.

فاکتورهای مهم در خرید لپ‌تاپ

طراحان گرافیک در خرید لپ‌تاپ باید به این موارد توجه داشته باشند: فضای RAM، قدرت CPU، صفحه‌نمایش، کارت گرافیک و صفحه‌کلید.

فضای RAM

فضای RAM فضایی است که داده‌ها پیش از پردازش در آن به‌صورت موقتی نگهداری می‌شوند. به زبان ساده یک حافظه‌ی موقتی است و اطلاعات در آن به‌صورت دائمی نگه داشته نمی‌شود و اطلاعات به‌صورت مداوم پاک‌ شده و اطلاعات جدیدی جای آن را می‌گیرد. طراحان گرافیک به دلیل کار با تصاویری با وضوح بسیار بالا، ویرایش فیلم‌ها، انیمیشن‌سازی، نرم‌افزارهای سه‌بعدی، رندرینگ و کاربر روی تصاویر بزرگ و… نیاز به فضا یا حافظه RAM بالایی دارند.

حداقل رم لازم برای طراحان گرافیک 8 گیگابایت است. البته عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد. بهترین نوع رم‌ها، رم‌های DDR4 با حافظه 12 یا 16 گیگابایتی می‌باشد.

رم در کامپیوتر

قدرت CPU

واحد پردازش مرکزی یا CPU که از آن با عنوان مغز رایانه یاد می‌شود، تنها واحد پردازشی رایانه نیست؛ اما مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. سی پی یو در واقع  بخشی از رایانه است که اقدامات، محاسبات و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد. پردازنده قوی منجر به اجرای سریع و هم‌زمان چند برنامه با یکدیگر می‌شود. نسل‌های جدید از CPU ها، پردازنده‌های Corei5 و Corei7 هستند. بهتر است از پردازنده‌هایی استفاده کنیم که از نسل جدیدتری در ساخت خود استفاده نموده‌اند.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش یکی از فاکتورهای مهمی است که یک طراح گرافیکی باید در خرید لپ‌تاپ در نظر بگیرد. بر اساس اندازه لپ‌تاپ، صفحه‌نمایش آن‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. صفحه‌نمایش‌های 15.6 اینچی به بالا برای طراحان گرافیک مناسب خواهد بود. ، تعداد رنگ و رزولوشن صفحه‌نمایش از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال صفحه‌نمایشی که قابلیت نشان دادن 16 میلیون رنگ را دارد به‌مراتب مناسب‌تر از صفحه‌نمایشی است که تنها می‌تواند 1 میلیون رنگ نشان دهد. هم‌چنین رزولوشن Full HD یا 4K برای طراحان گرافیک مناسب است و جزئیات خوبی را می‌تواند به آن‌ها نمایش دهد.

زاویه دید و قابلیت لمسی بودن صفحه‌نمایش نیز از گزینه‌هایی است که باید برای خرید لپ‌تاپ موردتوجه قرار گیرد.

صفحه‌نمایش

کارت گرافیک

کارت گرافیک یا پردازنده‌ی گرافیک برای کارهای گرافیکی از اهمیت به سزایی برخوردار است. کارت‌های گرافیک مدل‌ها و انواع مختلفی دارند مانند AMD. بدون داشتن یک کارت گرافیک قدرتمند، هرچقدر هم که دیگر قطعات سیستم لپ‌تاپ قدرتمند باشد، نتیجه‌ی نهایی مطلوب نخواهد بود. جالب است بدانید امروزه شرکت‌های تولیدکننده کارت‌های گرافیک، تراشه‌های گرافیکی‌ای مخصوص کارهای طراحی سه‌بعدی و پویانمایی در دستگاه‌های صنعتی و استفاده برای دستگاه هایی با چندین نمایشگر ساخته‌اند که برای متمایزشدن با کارت‌های گرافیکی مخصوص بازی و پخش رسانه، نام آن‌ها را تغییر داده‌اند.

صفحه‌کلید

لپ‌تاپ باید صفحه‌کلید داشته باشد تا یک طراح گرافیت بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کند.

خریدلپ‌تاپ‌-برخی از لپ‌تاپ‌ها مناسب طراحان گرافیک

  • Apple Macbook Pro

این لپ‌تاپ گران‌قیمت یک گزینه‌ی استاندارد و بسیار عالی برای طراحان گرافیک است. این سیستم دارای پردازنده Corei7 بوده و RAM، 16 گیگابایتی دارد. وضوح صفحه‌نمایش آن شگفت‌انگیز است و پردازنده‌ی گرافیک این نوع لپ‌تاپ از نوعPro   AMD Radeon است.

  • Microsoft Surface Book

عملکرد این مدل مشابه Apple Macbook Pro است اما اندازه‌ای کوچک‌تر دارد. قدرت رزولوشن بالای این لپ‌تاپ نقطه‌ی قوت آن است. پردازنده‌ی آن نیز Corei7 است. به دلیل اندازه‌ی کوچک به‌راحتی قابل‌حمل است.

  • Dell XPS 15

این مدل نیز مانند دو نمونه قبلی پردازنده‌ی Corei7 دارد. داشتن هارد SSD و پردازنده گرافیک قوی عواملی هستند که می‌توان آن را جزو بهترین لپ‌تاپ‌ها برای کارهای گرافیکی در سال 2020 دانست. صفحه‌نمایش آن نیز 6/15 اینچی است. دارای RAM، 16 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی  NVIDIA GeForce GTX 1050 است.

  • Acer Predator

این لپ‌تاپ از نوع لپ‌تاپ‌های گیمینگ است و پردازنده گرافیکی قوی و سطح بالایی دارد. دارای پردازنده‌ی Corei7 و پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1060 است. این لپ‌تاپ در دو اندازه صفحه‌نمایش 6/15 و 3/17 است.

Acer Predator - خرید لپ‌تاپ برای طراحان گرافیک

در پایان

اگر یک طراح گرافیک هستید و می‌خواهید لپ‌تاپ جدیدی خریداری نمایید بهتر است ابتدا مشخص کنید لپ‌تاپ موردنظرتان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و پس از آن با بررسی گزینه‌های مختلف، لپ‌تاپ مناسب را خریداری نمایید.

سامانه هوشمند تموک فضایی را ایجاد کرده است که بتوانید انواع لپ‌تاپ‌های فروشگاه خود را در آن برای متقاضیان عرضه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید