امروز 22 اردیبهشت 1403 00:01

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 22 اردیبهشت 1403 00:01

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته:

واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به‌اختصار cctv هست. معنی لغوی آن جعبه جادویی مداربسته است و به دوربین‌هایی گفته می‌شود که در جای خود ثابت‌اند.

دوربین مداربسته به کلیه دوربین‌هایی اطلاق می‌گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می‌کنند. ازآنجاکه اغلب این دوربین‌ها در حفاظت، نظارت و دستگاه‌های مانیتورینگ امنیت بکار می‌رود این واژه بیشتر به همین حیطه برمی‌گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین‌های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می‌گیرد.

تاریخچه دوربین مداربسته:

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به‌منظور مشاهده پرتاب موشک‌های v2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام (والتر بروچ) مسئول نصب این سیستم بود.

در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی بانام (وریکون) بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.ازآن‌پس دستگاه‌های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه‌های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک‌ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک‌ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

 اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به‌منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا اینکه در سال 1980 دوربین‌های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. به نظر می‌آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان‌تر در مقایسه با به‌کارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.

به‌تدریج برخی از حرفه‌ها و مشاغل بخصوص آن‌هایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند. در سال 1990 دستگاه‌های ضبط تصاویر دوربین‌ها تنها باقابلیت  ضبط بعد از شناسایی حرکت وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد. تا قبل از آن، دستگاه‌های ضبط تصاویر تا حد زیادی ازنظر میزان حجم ذخیره و قابلیت‌ها بسیار محدود بود. از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین‌های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه‌های ساختمانی نصب کرد.

در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته بسیار متداول شد. شهر (نورفولک) انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین‌ها در آن نصب شدند.به‌طورکلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین‌های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.

کاربرد دوربین‌های مداربسته:

  • دوربین مداربسته خانگی
  • دوربین مداربسته فروشگاهی
  • دوربین مداربسته پلاک خوان
  • دوربین مداربسته تشخیص چهره
  • دوربین مداربسته دید در شب
  • دوربین مداربسته صنعتی
  • دوربین مداربسته نظامی
  • دوربین مداربسته ضد آب
  • دوربین مداربسته wdr
  • دوربین مداربسته شرکت‌ها
  • دوربین مداربسته کارخانه‌ها
  • دوربین مداربسته کودک

با توجه به شرایط و کاربرد دوربین‌های مداربسته شکل ظاهری آن‌ها تغییر می‌کند.

انواع برندهای معتبر محبوب دوربین‌های مداربسته

دوربین مداربسته Videopark: کمپانی ویدیو پارک همواره یک شرکت پیشرو در تولید دوربین مداربسته بوده است، دوربین مداربسته Videopark دارای قابلیت‌های هوشمند می‌باشند. محصول باکیفیت و هوشمند باعث شده این شرکت در بین ۵۰ برند برتر جهان در حوزه‌ی نظارت تصویری، ۵ برند برتر کشور چین و همچنین در رتبه دوم، در رشد نرخ فروش محصولات قرار بگیرد. شرکت ایمن تصویر امرتان نماینده انحصاری دوربین مداربسته ویدیو پارک در ایران هست و با پشتیبانی مستمر و خدمات پس از فروش ایدئال توانسته رضایتمندی کامل مشتریان خود را کسب نماید.

دوربین مداربسته RDS: اگر به دنبال دوربین مداربسته باکیفیت بالا هستید، RDS یک پیشنهاد ایدئال هست. کمپانی RDS با تولید انواع دوربین‌های مداربسته برای برندهای نام‌آشنا مانند Honeywell ثابت کرده یک تولیدکننده کامل هست. در حال حاضر دوربین مداربسته RDS توسط شرکت ایمن تصویر امرتان وارد کشور می‌شود و شرکت ایمن تصویر امرتان نماینده انحصاری این برند دلنواز هست.

دوربین مداربسته Axton: دوربین مداربسته Axton محبوب مشتریان، برای همه طیف سلایق و همه نیازها، راهکاری مناسب ارائه نموده است. دوربین مداربسته اکستون دارای انواع دوربین، اعم از تحت شبکه و آنالوگ هست. تنوع محصولات در این شرکت باعث شده مشتریان ما همواره رضایت خود را از این برند دوست‌داشتنی ابراز کنند.

دوربین مداربسته Streamax: می‌توان گفت برند استریمکس برترین برند در حوزه نظارت خودرویی هست. دوربین مداربسته Streamax برای انواع ناوگان‌های حمل‌ونقل شامل: اتوبوس‌رانی، حمل پول، حمل سوخت، پلیس، آمبولانس و… هریک به‌صورت تخصصی تولید می‌شوند و در داخل یا بیرون خودرو نصب می‌شوند. به لطف درگاه‌های صنعتی این دوربین‌ها و جنس بدنه تخصصی هرگز نباید نگران خرابی‌ها از بابت رانندگی مانند دست‌انداز، شتاب و ایست باشید و باخیال راحت به رانندگی خود ادامه دهید.

نتیجه آخر:

دوربین مداربسته محصول هوشمندی است که امنیت منزل و محل کار شمارا تامیین میکند.شما اگر قصد تهیه داریند باید از کیفیت آن اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید دوربین با کیفیتی  خریداری کنید.برای عرضه و یا خرید میتوانید به سایت و یا اپلیکشن تموک مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید