امروز 21 اردیبهشت 1403 07:35

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 21 اردیبهشت 1403 07:35

خرید بهترین خودرو در سال ۱۴۰۲

خرید خودروهای چینی باکیفیت سال ۱۴۰۰

 با شیوع بیماری کرونا و به‌هم‌ریختگی بازار و هم‌چنین مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور، بازار خودروی ایران در رکود به سر می‌برد و رونق خود را از دست داده بود. به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۰ بازار از رکود در آمده و تمایل افراد برای خرید خودروهای جدید رونمایی شده، بیشتر شود. در این میان خودروهای چینی نیز سهمی زیادی از بازار را احتمالاً به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه فهرستی از خودروهای جدید چینی در بازار ایران را ارائه می‌دهیم و ویژگی ها و خرید خودروهای چینی را بررسی خواهیم کرد.

پیکاپ دایون V5

این خودرو بسیار شبیه به فودای F22 زامیاد است. در حقیقت بعد از معرفی فودای F22 در سال 2015، دانگ‌فنگ در سال 2017 تولید همین پیکاپ را با نام جدید دانگ‌فنگ P16 آغاز کرد. سپس شرکت خودروسازی دایون نیز از سال 2020، مجدداً همین پیکاپ را با نام دایون V5 به فروش رسانده است. بنابراین می‌توان چنین گفت که هر سه این مدل‌ها، در واقع یک پیکاپ هستند که با چندین نام و نشان مختلف، در بازار چین فروخته می‌شوند. دایون V5 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری دیزلی توربو با 163 اسب بخار قدرت  و 390 نیوتن‌متر گشتاور است. اگرچه مشتریان می‌توانند بین مدل‌های محور جلو و دو محور حق انتخاب داشته باشند.

پیکاپ دایون V5

این خودرو در بازار چین حدود ۱۰۰ تا ۱۲۶ هزار یوآن به فروش می‌رسد که برابر با ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار است. در صورت مونتاژ در ایران قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان دارد. در بازار کشورمان، پیکاپ دایون V5 باید با وانت‌های چینی معروفی رقابت کند که مهم‌ترین شان، پیکاپ‌های جدید کی‌ام‌سی T8 کرمان موتور و همچنین نسخه توربوشارژ آمیکو آسنا خواهند بود.

کی ام سی  K7

جدیدترین محصولی که توسط لوگوی کرمان موتور در بازار ایران عرضه خواهد شد خودروی کی ام سی   K7 است. این خودرو در حقیقت جک S7 می باشد. اکنون با تغییر نام و با برند کرمان موتور به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. این خودرو نیز از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد. کی ام سی K7 یا همان KMC K7 نزدیک‌ترین رقیب چری تیگو 7 در ایران خواهد بود. این خودرو در دسته خودروهای لوکس قرار داشته و کابینی مدرن و زیبا دارد.

در وسط کنسول صفحه نمایشی بزرگ دارد. قیمت این خودرو حدود ۹۵۰ میلیون است. کی ام سی K7 در حقیقت نسخه‌ای بالا رده از جک S7‌ محسوب می‌شود که در بازارهای جهانی با نام جک X7 عرضه شده است. خودروهای جک همواره با نگاهی به محصولات هیوندای طراحی شده‌اند و تأثیرپذیری از نسل جدید محصولات هیوندای را می‌توان در چهره کی ام سی K7 مشاهده کرد.

کی ام سی  K7

اسکیلاس T60

این خودرو توسط مجموعه شهر خودرو به بازار ایران معرفی شد و خودرویی است که قرار است برند جدید آن SKG (احتمالاً به معنی گروه شهر خودرو) باشد. ودئوT60 یا اسکیلاس T60، یک کراس‌اوور چینی جمع‌وجور است که از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد. امکانات و تجهیزات این خودرو نیز در حد معمول کراس‌اوورهای کوچک شهری ارزیابی می‌شوند. این خودرو قرار است در کارخانه سناباد مشهد که متعلق به شرکت شهر خودرو است تولید شود. همچون بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای 100 کیلومتر عنوان شده است.

خرید خودروهای چینی اسکیلاس T60

هایما S5 پلاس

یکی از برندهای چینی که پایش به کشورمان باز شده شرکت هایما است که در ابتدا با مدل S7 نامش در ایران بر سر زبان‌ها افتاد. هایما یک کمپانی خودروسازی چینی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۲ آغاز نمود. ایران خودروی خراسان قصد دارد تا برای هایما S5 پلاس به‌جای استفاده از جعبه‌دنده CVT، جعبه‌دنده AT6 را جایگزین کند.

گیربکس هایما اس۵ معمولی که هم‌اکنون در بازار حضور دارد از نوع CVT خودکار است. این گیربکس هماهنگی قابل‌ قبولی با پیشرانه دارد. تنها ضعفی که در هنگام رانندگی با هایما اس ۵ آزاردهنده است، کشش بسیار ضعیف در هنگام آغاز حرکت در مسیرهای پرشیب (مواجه با سربالایی‌هاست)می باشد. این مشکل ناشی از ضعف عملکرد گیربکس سی وی تی ناشی می‌شود. ازاین‌رو قرار است در نسل جدید هایما اس۵ که با نام هایما اس۵ پلاس راهی بازار خواهد شد. گیربکس اولیه سی وی تی با یک گیربکس سنتی خودکار جایگزین شود. اما ظاهراً در سایر بخش‌ها تفاوتی بین نسخه پلاس و معمولی وجود نخواهد داشت.

هایما S5 پلاس

اس‌.دبلیو.ام G05

SWM اس دبلیو ام مخفف کلمه Speedy Working Motors است. اس دبلیو ام G05، جدیدترین محصول شرکت اس دبلیو ام و همین‌طور تازه‌ترین خودرویی است که توسط سیف خودرو به بازار ایران می‌آید. این شاسی‌بلند کراس اوور اندازه متوسط هفت نفره است. این خودرو در کارخانه SWM در چونگ‌کینگ چین تولید و در سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸) معرفی شده است. این خودرو دومین محصول سری G است که پس از اس دبلیو ام G01 و اس دبلیو ام G01F به مشتریان ایران معرفی می‌شود. دو مدل G01 در سال ۹۹ به بازار ایران ارائه شده‌اند.

فاصله اس دبلیو ام با زمین نسبت به دیگر خودروها کمتر است. با داشتن ۷ صندلی، می‌توان این کراس اوور را در کلاس MVP نیز طبقه‌بندی کرد. در چین، SWM G05 با دو موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و ۲ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود. انتظار داریم تا G05های سیف خودرو از موتور توربوشارژ استفاده کنند. قدرت این موتور ۱۵۶ اسب بخار است و از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی و یا خودکار نیروی موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. اس دبلیو ام G05 در چین با قیمت ۱۱ هزار دلار تا ۱۸ هزار دلار به فروش می‌رسد.

خودرو اس‌.دبلیو.ام G05

در پایان

به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی، چین این فرصت را پیدا کرده است که خودروهای استاندارد خود را وارد بازار ایران کنند. در ایران نیز در سال‌های اخیر تمایل زیادی به خرید خودروهای چینی در بازار ایجاد شده است. سایت و اپلیکیشن تموک فرصتی را فراهم کرده است تا به کمک آن به خرید و فروش آسان انواع خودروها بپردازیم. پس با تموک همراه باشید.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید