مقدمه
محصولات کشاورزی از جمله کالا هایی هستند که به سرعت جای خود را در تجارت الکترونیک پیدا کرده اند. تقاضا بر روی محصولات کشاورزی بسیار بالا بوده و محصولات ارگانیک فروش بسیار بالایی در فروشگاه های آنلاین و پلتفرم های خرید و فروش عمده کالا دارند. انتخاب بهترین استراتژی در فروش این محصولات بسیار ضروری میباشد. پرسودترین استراتژی در فروش محصولات کشاورزی به عوامل مختلفی مانند نوع محصول، بازار مورد نظر، رقابت، و شرایط محیطی بستگی دارد. در ادامه پرسودترین استراتژی ها در فروش محصولات ارگانیک را بررسی میکنیم.
فروش محصولات کشاورزی میتواند به روشهای مختلفی انجام شود. در زیر
چند روش معمول برای فروش محصولات کشاورزی آورده شده است:
1. بازارهای محلی و هفتگی:
این بازارها به کشاورزان امکان میدهند تا محصولات خود را مستقیماً به مصرفکنندگان بفروشند.
2. فروش مستقیم از مزرعه:
مصرفکنندگان میتوانند مستقیماً به مزرعه آمده و محصولات را خریداری کنند. این روش به کشاورزان کمک میکند تا سود بیشتری کسب کنند.
3. فروش آنلاین:
با راهاندازی یک وبسایت یا استفاده از پلتفرمهای فروش آنلاین میتوانید محصولات خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید و به فروش برسانید.
بازار محصولات کشاورزی در تموک
محصولات کشاورزی از دسته هایی از کالا در زنجیره تأمین تموک هستند که میتوانید عرضه کنندگان و تقاضا دهندگان این محصولات را در ادامه بررسی کنید.
4. قراردادهای تأمین:
همکاری با رستورانها، هتلها و فروشگاهها میتواند یک راه پایدار برای فروش محصولات باشد.
5. صادرات: اگر محصولات شما دارای کیفیت بالا و قابلیت صادرات باشند، میتوانید بازارهای بینالمللی را هدف قرار دهید.
6. شرکتهای تعاونی: پیوستن به شرکتهای تعاونی کشاورزی میتواند به شما در بازاریابی و فروش بهتر محصولات کمک کند.
7. بازارهای عمدهفروشی: فروش محصولات به عمدهفروشان میتواند یک روش سریع و موثر برای فروش محصولات باشد. هر یک از این روشها دارای مزایا و معایب خاص خود است و بسته به نوع محصول، بازار هدف و منابع موجود، میتوانید یکی یا ترکیبی از چند روش را انتخاب کنید.
تولید و عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک و متنوع
عرضه محصولات کشاورزی متنوع و با کیفیت باعث میشود مشتریان تقاضای بیشتری از کالا را از کسب و کار شما تأمین کنند. بر روی تقاضای بیشتر در بازار تمرکز کنید و با تولید محصولات ارگانیک بدون استفاده از سموم و کود های شیمیایی در صنعت خود پیشتاز باشید. تولید محصولات متنوع مانند میوه و سبزیجات، گیاهان دارویی، تولیدات گلخانهای و غیره، میتواند به شما کمک کند تا بازار محصولات ارگانیک را به خوبی پوشش دهید و از رقابت های موجود برتری ببرید.
استراتژی سرمایهگذاری در وب سایت های b2b واسط
یکی از بهترین استراتژی ها برای فروش محصولات، سرمایهگذاری در وب سایتهایی است که بیشترین تمرکز را بر تأمین کنندگان، عرضه کنندگان و تقاضا دهندگان دارند. شما در این وب سایت های واسط میتوانید از میزان عرضه و تقاضا کالا و مواد آگاه شوید و با تقاضا دهندگان بطور مستقیم در ارتباط باشید. یکی از این سامانه ها، تموک زنجیره تأمین مواد و کالا است. در اپلیکیشن تموک میتواند کسب و کار خود را معرفی و محصولات کشاورزی خود را عرضه کنید.
استراتژی توسعه روابط بلندمدت با مشتریان
همکاری با فروشگاه های زنجیرهای و بازار های محلی میتواند به شما کمک کند تا دسترسی به بازارهای بزرگتر را داشته باشید و محصولات خود را در سطح گسترده تری عرضه کنید. توجه به تقاضای مشتریان و ایجاد تخفیف ها بر روی میزان فروش از مواردی است که روابط با مشتریان را توسعه میبخشد. حتماً به مشتریان وفادار خود توجه ویژه ای داشته باشید. در نظر گرفتن امتیاز ها و جوایزی برای این دسته از مشتریان میتواند در روابط بلندمدت میان مشتریان وفادار تاثیرگذار باشد.
استراتژی شناسایی و همکاری با شبکههای توزیع
شبکههای توزیع محلی، رستوران ها و هتل ها، بازارچه ها، فروشگاه های زنجیره ای، بازارهای آنلاین و شبکههای فروش مستقل از جمله راه هایی برای همکاری و فروش محصولات کشاورزی ارگانیک هستند. با تحلیل بازار این شبکههای توزیع میتوانید میزان فروش خود را بسیار بالا ببرید. بازارهای آنلاین و فروشگاه های آنلاین میتوانند فرصتی بسیار خوب برای عرضه محصولات کشاورزی هستند. فروشگاه های زنجیرهای از دیگر کانال ها برای عرضه محصولات کشاورزی بطور عمده میباشند. شبکههای مستقل فروش شامل ایجاد نمایندگان فروش، عرضه کنندگان مستقل و توزیع کنندگان محلی هستند.
برندسازی از مهمترین استراتژی ها در فروش محصولات
استفاده از نام تجاری و برند بر روی محصولات کشاورزی محصولات ارگانیک کسب و کار شما را از دیگر رقبا متمایز میکند. یک برندسازی موفق باعث میشود مشتریان شما برند را به ذهن بسپارند و درصورت با کیفیت بودن محصولات فقط برند شما را خرید کنند. ایجاد یک داستان برند قوی که شامل ریشهها، ارزشها و اهداف شما است، به مشتریان کمک میکند تا با برند شما همرنگ شوند و ارتباط عمیق تری با محصولات شما برقرار کنند. داستان برند میتواند از طریق وب سایت، بستهبندی محصولات، تبلیغات و رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.
شرکت در رویداد های صنعتی در زمینه کشاورزی
یکی از مهمترین استراتژی ها برای فروش کالا پیدا کردن جامعه هدف میباشد. رویداد ها و نمایشگاه های صنعتی در زمینه کشاورزی از مهمترین منابع تحلیل فعالیت بازاریابی رقبا و یا جذب مشتریان بالقوه میباشد. از این روش میتوانید دایره بازاریابی خود را گسترش دهید و روابط با مشتریان را گستردهتر کنید. شما میتوانید رویداد ها و نمایشگاه ها در صنعت های مختلف را در اپلیکیشن صنعتی تموک پیدا کنید.
فعالیت صادراتی بر روی محصولات استراتژیک کشاورزی
بازار های جدید همیشه فرصتی برای تغییر صعودی اعداد در نمودار فروش هستند. صادرات محصولات کشاورزی میتواند چالش های خود را داشته باشد ولی به کسب و کار شما امکان دسترسی به بازارهای جدید و افزایش سهم بازار خارجی را میدهد. برقراری یک زنجیره تأمین قوی و موثر برای صادرات محصولات کشاورزی از تولید تا تحویل به مشتریان خارجی بسیار مهم است. مدیریت تأمین میزان تقاضا، بستهبندی مناسب محصولات، حمل و نقل و توزیع باید به صورت موثر و بهینه انجام شود. برقراری ارتباطات و همکاری با شرکای بینالمللی میتواند به شما در ورود به بازارهای جدید کمک کند. ایجاد شبکه همکاری با تجار، توزیع کنندگان و نمایندگان محصولات در کشور های مورد نظر، به شما کمک خواهد کرد تا بازاریابی، توزیع و فروش محصولات خود را بهبود بخشید.
تبلیغات هوشمند برای فروش محصولات کشاورزی
از تبلیغات هوشمند در کسب و کار خود غافل نشوید. سامانه هایی که تبلیغات هوشمند بر روی کالا و مواد انجام میدهند، مهمترین منابع برای دیده شدن کسب و کار شما توسط مخاطبان هدف میباشد. در تبلیغات هوشمند، اندازهگیری و ارزیابی نتایج بسیار مهم است. بررسی اثربخشی تبلیغات و تنظیم استراتژیها به نتایج دریافتی کمک خواهد کرد و به شما امکان بهبود و بهینهسازی تبلیغات را میدهد.
بازار محصولات کشاورزی در تموک
محصولات کشاورزی از دسته هایی از کالا در زنجیره تأمین تموک هستند که میتوانید عرضه کنندگان و تقاضا دهندگان این محصولات را در ادامه بررسی کنید.

























