امروز 14 اردیبهشت 1403 08:28

مجله تخصصی تموک

به مجله تموک خوش آمدید

امروز 14 اردیبهشت 1403 08:28

انواع ماشین لباسشویی را بشناسیم!

انواع ماشین لباسشویی را بشناسیم!

اختراع ماشین لباسشویی، تحول چشمگیری در زندگی بشر به وجود آورد و زنان را از کار طاقت‌فرسای شستشوی لباس با دست نجات داد! امروزه زندگی بدون حضور آن امکان‌پذیر نیست و در هر خانه وجود آن ضروری است. لباسشویی‌ها انواع مختلفی دارند و تولید آن‌ها با امکانات جدید هرروز ادامه دارد…

پیشرفت طراحی ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دستگاهی است که برای شستشوی انواع لباس‌ها بدون دخالت دست مورداستفاده قرار می‌گیرد و لباس را بدون نظارت بر عملکرد و به‌صورت خودکار می‌شوید. پس از قرار گرفتن لباس در محفظه‌ی آن، مقدار آب و مواد شوینده موردنیاز  به‌صورت اتوماتیک تنظیم  می‌شود. زمان مورد نیاز برای شستشو و خشک‌کردن نیز بر اساس حالت انتخاب‌شده و میزان لباس توسط کاربر انتخاب می‌گردد. ماشین لباسشویی نیز مطابق با برنامه انتخاب‌شده عمل می‌کند. ماشین لباسشویی‌ها را می‌توان بر اساس موقعیت قرار دادن لباس در محفظه یا درب ورودی به دو نوع دسته‌بندی کنیم: درب ورودی از بالا و درب ورودی از جلو.

درب ورودی از بالا

در این نوع، لباس از بالا بارگیری می‌شود.  دستگاه شستشو و خشک‌کن  در ماشین لباسشویی درب ورودی از بالا کاملاً خودکار است. هر چند نوع دستی آن نیز وجود دارد. این نوع ماشین لباسشویی در دنیا طرفداران زیادی دارد زیرا برای قرار دادن لباس در محفظه نیازی به خم شدن نیست.

درب ورودی از جلو

در این دستگاه لباس‌ها از قسمت جلو بارگیری می‌شوند. مطالعات نشان داده است که ماشین‌های لباسشویی بارگیری کننده جلو انرژی کمتری (برق، آب) مصرف می‌کنند و همچنین در مقایسه با ماشین لباسشویی با درب ورودی از بالا، شستشوی بهتری انجام می‌دهند.

ماشین لباسشویی درب از جلو

درب ورودی از بالا یا جلو؟

انتخاب میان این دو نوع، کاملاً بستگی به نظر افراد و معیارهای آن‌ها دارد. در ادامه برخی از تفاوت میان آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

استفاده‌ی آسان‌تر

ماشین‌های لباسشویی با درب ورودی از بالا راحت‌تر از نوع درب ورودی جلو هستند. زیرا برای قرار دادن لباس و هم‌چنین خارج کردن آن‌ها پس از شستشو نیازی به خم شدن وجود ندارد. علاوه بر این،  در نوع درب از جلو، نرم‌کننده‌های پارچه بهتر از نوع دیگر توزیع می‌شوند.

سرعت شستشو

شستشو در ماشین لباسشویی‌هایی با درب ورودی جلو سریع‌تر شسته می‌شوند. البته سرعت شستشو در نوع درب ورودی از بالا نیز یکسان نیست.

تمیزکنندگی بهتر

برخی از لباس‌ها در نوع درب ورودی از بالا ممکن است ظاهر زیبای خود را از دست بدهند و به‌خوبی تمیز نشوند به‌ویژه اگر بیش‌ازحد معمول در لباسشویی، لباس در محفظه‌ی قرار دهیم. اما نوع شستن در نمونه‌ی درب ورودی از جلو ملایم است و حتی بالش و روتختی و… به‌خوبی در آن‌ها شسته و تمیز می‌شوند.

تمیز شدن لباس پس از شستشو

مصرف آب کمتر

نوع درب ورودی از جلو مصرف آب و برق کمتری نسبت به نوع دیگر دارد.

سرعت چرخش

چرخش نهایی در نوع درب ورودی از جلو 33 درصد سریع‌تر از نوع درب ورودی از بالا است. یعنی قبل از منتقل شدن لباس به خشک‌کن ، آب بیشتری از لباس خارج می‌شود. این بدان معنی است که لباس‌های شما در خشک‌کن سریع‌تر خشک می‌شوند و برای جابجایی بین دو واحد وزن کمتری دارند. اما این چرخش زیاد منجر به لرزش بدنه شده و ممکن است سروصدای زیادی ایجاد شود.

ایجاد قارچ

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در ماشین لباسشویی‌های درب ورودی از جلو، ایجاد قارچ در اطراف واشر لاستیکی درب ورودی است. بنابراین نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به نوع دیگر دارند. ماشین‌های لباسشویی با درب ورودی از بالا چنین مشکلی ندارند زیرا پایین رفتن آب به کمک نیروی جاذبه انجام می‌شود.

قارچ در ماشین لباسشویی

در بازارهای اروپا سهم بازار ماشین‌های لباسشویی با درب ورودی از جلو 90٪ است، درحالی‌که نوع دیگر فقط 10٪  را در بر می گیرد. اما در ایالات‌متحده، 65٪ افراد تمایل به خرید نوع درب ورودی از بالا و 35٪ دیگر درب ورودی از جلو را ترجیح می‌دهند.

ماشین‌های لباسشویی را از دیدگاه دیگری نیز می‌توان دسته‌بندی کرد: نیمه‌خودکار و خودکار

نیمه‌خودکار

در این نوع ماشین لباسشویی‌ها، نیاز به انرژی افراد نیز در پایان عملکرد وجود دارد. به‌بیان‌دیگر، بخشی از فرآیند شستشو با استفاده از ماشین لباسشویی و بخشی دیگر توسط افراد انجام می‌گیرد. از ویژگی‌های این نوع، می‌توان به سبک بودن، قابلیت جابه‌جایی حمل‌ونقل و هم‌چنین کنترل دستی اشاره کرد. علاوه بر آن، تعمیر و نگهداری این نوع ماشین لباسشویی‌ها آسان بوده و مصرف برق کمی دارد. اما در این نوع ماشین لباسشویی‌ها، آب باید به‌صورت دستی پر شود.

خودکار

در نوع خودکار، کلیه‌ی فرآیندهای از شستشو و خشک شدن و…. کاملاً به‌صورت خودکار انجام می‌شود و فرد دخالتی ندارد. بسته به تعداد لباس یا وزن لباس و انتخاب برنامه توسط فرد، دستگاه مقدار کافی آب و مواد شوینده به‌طور خودکار دریافت کرده و تایمر را برای شستشو و خشک شدن خودکار تنظیم می‌کند. تنها کافی است اتصال آب برقرار شود. لازم به ذکر است که یک لباسشویی نیمه‌خودکار نسبت به دستگاه خودکار از آب کمتری استفاده می‌کند. البته این نوع نسبت به نوع نیمه‌خودکار فضای کمتری را نیز اشغال می‌کند.

در پایان

اکنون می‌توانید ماشین لباسشویی موردنظر خود را با توجه به نکات بیان‌شده در این مطلب انتخاب و برای خرید اقدام نمایید. در سایت و اپلیکیشن تموک محیطی فراهم شده است تا بتوانید ماشین لباسشویی مورد نظر خود را جستجو، پیدا و خریداری کنید!

 

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پر بازدید

مطالبی که نباید از دست بدهید